Ferrari strávilo vo veternom tuneli viac času. Podľa Wolffa im to prinesie „pár desatín“ | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari strávilo vo veternom tuneli viac času. Podľa Wolffa im to prinesie „pár desatín“

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

O pravidle „balance of performance“ sme v tomto roku zatiaľ hovorili málo. Do platnosti vstúpilo v roku 2020 a jeho princíp spočíva v tom, že tím, ktorý sa v danej sezóne umiestni v Pohári konštruktérov nižšie, bude mať viac času na vývoj vo veternom tuneli a na CFD než jeho konkurent pred ním. Podľa šéfa Mercedesu Tota Wolffa môže šieste miesto Ferrari v Pohári konštruktérov z roku 2020 zohrať kľúčovú úlohu.

Scuderia vďaka tomu získala viac priestoru na vývoj úplne nového monopostu v priebehu roka 2021. Nesporne sa jedná o užitočnú výhodu, je však zásadná? „Viac času vo veternom tuneli je určite niečo, čo musíte mať na pamäti,“ prehlásil Wolff, ktorého cituje RaceFans. „Umiestniť sa na celkovom šiestom mieste znamená v porovnaní s prvým výhodu pár desatín a tie musíte, samozrejme, nejako dobehnúť.“

Mercedes bude v tomto smere znevýhodnený aj v tejto sezóne. V rokoch 2020 a 2021 získal konštruktérsky titul, takže dva roky po sebe má k dispozícii najmenej času vo veternom tuneli spomedzi všetkých tímov.

„Na tvorbe týchto pravidiel sme sa podieľali. Myslím si, že pre súťaženie je to dobrá vec. Uvidíme teda, ako na tom tímy budú,“ prehlásil Wolff.

„Ja osobne nikoho dopredu neodpisujem. Každý môže byť na začiatku sezóny v celkovom hodnotení vysoko, už sme to videli v roku 2009 s dvojitým difúzorom. Ak niektorý tím inovoval a objavil určité príležitosti, môže to priniesť prevrat. Zo začiatku môže byť vpredu naozaj ktokoľvek,“ vyhlásil Wolff.

Ferrari, vďaka svojim katastrofickým výsledkom v roku 2020, mohlo vlani skutočne stráviť viac času vo veternom tuneli, presnejšie o 12,5 percenta viac času než Mercedes. „Ako fanúšik mám Ferrari rád. Je to najväčšie meno vo Formule 1 a nemalo by sa stávať, aby tento tím nebojoval o víťazstvá alebo tituly. Vybojovať titul je niečo odlišné, veľa vecí sa musí poskladať dohromady,“ hovorí Wolff.

„Myslím si však, že my ako fanúšikovia chceme vidieť Ferrari späť v hre. Chýbali tam dva roky. Kvôli vášni Ferrari a talianskych tifosi je dôležité, aby ich auto bolo konkurencieschopné. Verím, že v tomto roku sa zapojí do boja viacero tímov, ktoré budú schopné vyhrávať preteky,“ uzavrel Wolff.