logo F1online.sk

Hviezdy IndyCar majú voči F1 výhrady, vyskúšať by si ju však chceli

Pato O’Ward
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 2. 2022

Na nejaký jazdecký prestup z americkej série IndyCar do Formuly 1 čakáme už poriadne dlho. Dôvodov k tomu je viacero, jedným z nich je častokrát kritizovaný superlicenčný systém, avšak pravdou je, že titul v tomto šampionáte vám zaručí potrebných 40 bodov, vďaka ktorým splníte to najdôležitejšie kritérium. Jedna vec však je splniť požiadavky, druhá nájsť si miesto v niektorom z tímov.

V priebehu zimy sa k myšlienke prestúpiť z IndyCar do Formuly 1 vyjadrili viacerí piloti tejto americkej série. V zásade ani jeden z nich nie je proti, no aktuálne sa pre nich zdá byť cesta zarúbaná. Aj keď situácia sa v priebehu roka 2022 môže zmeniť.

„Keď pomyslím na Formulu 1, predstavím si šampionát tímov, ktorí sa snažia postaviť čo najrýchlejšie auto v rámci primeraného – alebo by som mal radšej povedať neprimeraného – rozpočtu,“ povedal dvojnásobný šampión IndyCar Josef Newgarden.

„Čím som však starší, čím dlhšie pretekám a sledujem Formulu 1, tak neviem, či je to miesto, kde by som chcel pretekať. Nepôsobí to na mňa práve ako jazdecký šampionát. Je to určite ohromujúca séria. Určite by som to rád skúsil, rád by som však skúsil úplne všetko a mal čo najviac znalostí z prvej ruky. Myslím si však, že práve v IndyCar dostanete ako jazdec do rúk ten najkonkurencieschopnejší produkt,“ dodal Newgarden.

Ten však s Formulou 1 v poslednom období nebol príliš spájaný. Navyše, vo veku 31 rokov už nie je ani najmladší. To však neplatí o dvojici mladíkov Colton Herta – Pato O’Ward. O prvom sa špekulovalo v čase, keď sa jeho šéf Michael Andretti pokúšal prevziať Sauber, druhý testoval s McLarenom v Abú Zabí. Obaja sa o F1 vyjadrujú o čosi presvedčivejšie než Newgarden.

„Formula 1 je niečo, čo chcem skúsiť. Je však mnoho vecí, ktoré chcem skúsiť a nie všetky sa točia okolo IndyCar, či už je to Daytona (Herta ju pred pár dňami vyhral v nižšej kategórii LMP2, pozn. red.), Le Mans alebo IMSA, ale aj ďalšie,“ povedal Herta ešte koncom minulého roka. Pred niekoľkými dňami v Daytone k tomu pripojil: „Klamal by som, ak by som povedal, že nechcem ísť do Formuly 1. Chcem toho v kariére urobiť veľa, ale k mnohému z toho je nutné určité načasovanie.“

„Určite chcem dať Formule 1 šancu, ak dostanem príležitosť. V IndyCar však určite nie som nešťastný. Mám tento šampionát radšej než ktorýkoľvek iný a veľmi si to tam užívam,“ povedal Herta.

Hádam najodhodlanejším pretekárom v IndyCar, ktorý by sa do F1 rád dostal, je pilot McLarenu Pato O’Ward. „F1 je určite mojim konečným cieľom. Môj sen stať sa pretekárskym jazdcom som začal snívať s Formulou 1. Klamal by som, ak by to tak nebolo,“ prehlásil O’Ward.

„Momentálne sa sústredím len na IndyCar. Chcem týmto chlapcom dať ich prvý titul a rád by som im dal aj prvé víťazstvo na Indy 500.“

„Ktovie, či budem mať možnosť prejsť do Formuly 1. Samozrejme, ak príde, na sto percent ju prijmem, pretože to je skrátka Formula 1. Sledoval som ju ako chlapec a sníval o nej. Vaše detské sny vás nikdy neopustia,“ dodal americko-mexický pretekár.

Aby to nebolo len o Američanoch, pridajme ešte slová jedného mladíka, 21-ročného Holanďana Rinusa van Kalmthouta známeho skôr ako Rinus VeeKay. Ten má ako Európan, navyše krajan Maxa Verstappena, k Formule 1 blízko, no nepredstavuje jeho ultimátny cieľ.

„Ak by som dostal príležitosť stať sa tímovým kolegom Maxa Verstappena alebo jeho súperom v top tíme, potom by som o tom určite popremýšľal. V súčasnosti však na ničom takom nepracujem. Ak budem môcť jazdiť v IndyCar nasledujúcich dvadsať rokov a bojovať o tituly, potom bude môj život kompletný,“ povedal VeeKay.