Šéf Cadillacu vymenoval siedmich jazdcov, o ktorých bude uvažovať

Od budúcej sezóny budú na rošte o dva monoposty viac, čo znamená aj viac priestoru pre pilotov. Cadillac zatiaľ neoznámil dohodu so žiadnym jazdcom, no nemá sa kam ponáhľať. O záujemcov rozhodne nebude mať núdzu. Šéf tímu Graeme Lowdon prezradil, že Cadillac uvažuje o aspoň siedmich rôznych menách.
Cadillac má zelenú. V továrni už naplno prebieha vývoj nového monopostu, tréning inžinierov aj mechanikov, no ešte v nej chýbajú piloti. Krátko po letnej prestávke sa pritom americký tím chystá prvýkrát vyraziť na trať a rozbehnúť svoj testovací a tréningový program s monopostom Ferrari SF-23.
V tejto chvíli netušíme, kto sa posadí za volant a či sa dovtedy Cadillac dokáže rozhodnúť a dohodnúť, komu bude dôverovať. V hre je však sedem jazdcov.
Sergio Pérez
S Cadillacom sa veľmi často spomína meno Sergia Péreza. Bývalý pilot Red Bullu má dlhoročné skúsenosti, bohatých sponzorov a v Amerike obrovskú fanúšikovskú základňu. Graeme Lowdon potvrdil, že jeho tím už rokuje s 35-ročným rodákom z Guadalajary o možnom návrate do efjednotky. Sám Pérez sa naň pripravuje.
“Áno, rokujeme s ním,” prikývol Lowdon.
Ako skonštatoval pretekár IndyCar Pato O’Ward, Pérez je podľa neho na najlepšej ceste vrátiť sa do efjednotky aj vzhľadom na to, že opäť začal intenzívne trénovať. “Netrénoval by, keby sa nemal vrátiť.”
Colton Herta
Americký pilot by bol pre americký tím veľkým prínosom najmä pre budovanie značky a fanúšikovskej základne. Jedným z kandidátov je aj Colton Herta, ktorý nemal ďaleko od vstupu do Formuly 1 už v roku 2022, no objavili sa problémy so superlicenciou, ktoré mu zabránili nastúpiť ako pilot Alfy Romeo. Neskôr z rovnakého dôvodu vypadol z hry o sedačku v AlphaTauri a zdá sa, že rovnaký problém bude riešiť aj do tretice.
Lowdon prikývol po otázke, či by pouvažoval aj o Coltonovi Hertovi. “Áno, ale opäť platí, že rôzni jazdci majú rôzne vlastnosti, spájajú sa s nimi rôzne pozitíva, ale aj obmedzenia. V Coltonovom prípade je problémom superlicencia, ale jazdiť v pretekárskom aute rozhodne dokáže.”
Aby Colton Herta získal dostatok bodov na udelenie superlicencie bez nutnosti absolvovať voľný tréning v F1, v tohtoročnom šampionáte IndyCar by musel skončiť aspoň na štvrtom mieste. Štyri víkendy pred koncom sezóny je ôsmy so stratou 84 bodov na štvrtého Scotta Dixona.
Mick Schumacher
Ďalšou alternatívou, o ktorej sa vždy intenzívne špekuluje, keď sa na štartovom rošte objaví potenciálne voľná sedačka, je Mick Schumacher. Syn sedemnásobného majstra sveta síce preteká vo WEC, ale neraz jasne odkázal, že pred vytrvalostným šampionátom by bez zaváhania uprednostnil Formulu 1.
Graeme Lowdon na margo Micka Schumachera uviedol: “Áno, bavíme sa aj s Mickom.”
Valtteri Bottas
Ďalším kandidátom je víťaz desiatich pretekov Valtteri Bottas, ktorému skúsenosti rozhodne nechýbajú. Vo svojich 246 veľkých cenách obliekal kombinézy Williamsu, Mercedesu aj Alfy Romeo, resp. Sauberu.
“Áno, Valtteriho dobre poznám,” pokračoval Lowdon. “Myslím, že obaja [Bottas a Schumacher] už toho dokázali dosť veľa. Každý však chce dokázať ešte viac. Na to sa nikdy nepozerám ako na najdôležitejší motivujúci prvok.”
Cadillac nechce, aby jeho tím poslúžil ako prestupná stanica, výťah do iného tímu alebo nástroj, ako ukázať svojim bývalým zamestnávateľom, že spravili chybu. “Náš tím neslúži na to, aby v ňom niekto niekomu niečo dokazoval. Náš tím poskytne miesto na rošte, aby pilot ukázal, čo je v ňom, to určite, ale nie, aby niečo dokazoval svetu alebo niekoho vyvádzal z omylu.”
“Jazdci tu majú ukázať maximum z toho, čo dokážu spraviť pre tím. Mali by byť motivovaní pre tento tím. Nemám záujem o ľudí, ktorí chcú niečo dokazovať v osobnej rovine,” odkázal Lowdon.
Felipe Drugovich, Frederik Vesti a Arvid Lindblad
Pre Cadillac by bolo výhodnejšie nasadiť aspoň jedného skúseného jazdca a vyhnúť sa chybe, ktorú spravil Haas, keď kokpit ponúkol dvom nováčikom Mickovi Schumacherovi a Nikitovi Mazepinovi. V americkej stajni sa však nebránia predstave, že by si jedného jazdca vychovali.
“Na scéne je aj niekoľko mladíkov. Vo Formule 2 sa nachádza pár naozaj dobrých pilotov ako Felipe Drugovich, Fred Vesti, a zoznam je ešte dlhší. Arvid je naozaj dobrý chlapec, odvádza dobrú prácu a má za sebou Red Bull,” podotkol šéf tímu.