logo F1online.sk

Porsche začalo s testovaním prototypu pre Le Mans, má motor V8

Porsche hypercar
© Facebook/FIA WEC
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 1. 2022

Porsche sa v roku 2023 vracia do vytrvalostných pretekov. Prototyp hyperauta pre najvyššiu kategóriu LMDh má za sebou prvé testovacie kilometre. Nemecká automobilka pri tejto príležitosti predstavila aj niekoľko podrobností o novom aute.

Vyhrať Daytonu, Sebring a Le Mans s jedným autom? Po asi tridsiatich rokoch to bude opäť možné. Trieda Hypercar láka automobilky, ktoré sa vracajú do najvyšších kategórií vytrvalostných šampionátov. Toyota, Alpine, Peugeot, Glickenhaus, Porsche či Ferrari. Poslední dvaja menovaní sa do WEC vrátia v budúcom roku, takže ich príprava je momentálne v plnom prúde.

V januári vyšiel na okruh Porsche vo Weissachu po prvýkrát ich prototyp určený pre triedu Hypercar. Veľa toho o tomto aute zatiaľ nevieme, nemecká automobilka väčšinu informácií tají, avšak potvrdila, že ich stroj bude mať veľkorážny motor V8 biturbo.

„Pre náš prototyp v triede LMDh sme si mohli vybrať z naozaj širokého spektra motorov, pretože produkčná škála ponúka niekoľko sľubných pohonných jednotiek ako základ,“ povedal viceprezident Porsche Motorsport Thomas Laudenbach.

„Napokon sme siahli po V8-biturbo, ktorý podľa nášho názoru ponúka najlepšiu kombináciu váhy, výkonnosti a nákladov. Začiatok aktívneho testovacieho programu bol dôležitým krokom v tomto projekte,“ dodal Laudenbach.

Aj keď Porsche ďalšie detaily neposkytlo, s najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná o štvorlitrový motor V8, ktorý automobilka používa v cestných automobiloch ako Cayenne alebo Panamera. Spolu so 40-koňovým systémom pre rekuperáciu energie by mal dodávať výkon 680 konských síl. Taktiež je prispôsobený na použitie obnoviteľných palív. Očakáva sa, že ten istý motor použije vo svojom prototype v triede LMDh aj automobilka Audi.

Pravidlá pre prototypy LMDh totiž ponúkajú značnú voľnosť pokiaľ ide o umiestnenie, dizajn alebo počet valcov. Napríklad Toyota či Peugeot siahli po menších motoroch V6, v prípade Japoncov s objemom 3,5 litra, v prípade Francúzov 2,6 litra.

„Bol to veľmi pozitívny začiatok. Dokázali sme odjazdiť niekoľko kôl a auto sa správalo tak, ako sme očakávali. Je to dobrý začiatok a môžeme pokračovať ďalej,“ povedal testovací pilot Porsche Frédéric Makowiecki.

Súvisiace články