logo F1online.sk

Corriere: Todtov návrat zmietol zo stola sám John Elkann

Jean Todt, John Elkann, Angelo Sticchi Damiani
© Twitter/Jean Todt
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 1. 2022

Jean Todt koncom minulého roka opustil stoličku prezidenta FIA. Pri svojom odchode dal jasne najavo, že sa do dôchodku nechystá, keď povedal, že ešte má chuť a energiu pracovať. V tom čase sa už intenzívne špekulovalo o jeho návrate do Ferrari v úlohe „superporadcu“. Zdalo sa, že dohoda medzi Todtom a Ferrari je hotovou vecou, no celé to napokon padlo. Podľa talianskeho denníka Corriere della Sera to má na svedomí predseda predstavenstva automobilky John Elkann.

Nebolo to však jediné „nie“, ktoré Ferrari vyslalo. V Maranelle mali zaujať odmietavý postoj aj k Valentinovi Rossimu, ktorý po skončení kariéry v MotoGP presedlal na štyri kolesá. Talianska legenda dlhé roky koketovala s Ferrari, Rossi dokonca testoval ich monopost Formuly 1. Ak sa teda rozhodol presedlať na autá, Ferrari sa zdalo ako logická voľba. V GT World Challenge však napokon bude reprezentovať Audi.

„Predseda predstavenstva Ferrari nie je presvedčený o role superporadcu, s ktorou bol bývalý prezident FIA Jean Todt spájaný. Rossi je zas považovaný za neskúseného,“ píše vo svojom článku Corriere della Sera.

„Dvojité ‚nie‘ od Ferrari smerom k dvom veľmi dobre známym osobnostiam. Možnosť návratu bývalého prezidenta FIA do Maranella, ktorý pre Ferrari pracoval medzi rokmi 1993 a 2009, predostrel pred niekoľkými mesiacmi Johnovi Elkannovi sám Todt. Po sérii úvah sa napokon Elkann rozhodol tejto spolupráce vzdať,“ píšu Taliani.

Ak je to pravda, čo ho k tomu viedlo? Nuž, Todt by možno svojou osobnosťou urobil vo Ferrari až príliš veľký „prievan“, čo za súčasnej situácie nemusí byť nevyhnutne zlá vec. Corriere taktiež nehovorí nič o tom, že by s Francúzovým príchodom nesúhlasil napríklad Mattia Binotto. V Scuderii zjavne boli pripravení nechať si od Jeana poradiť. Bývalý prezident Medzinárodnej automobilovej federácie mal zo svojej úlohy napomáhať nielen pretekárskemu tímu, ale celej skupine, teda aj samotnej automobilke.

„Toto riešenie sa možno Elkannovi zdalo ako príliš nedefinované, aj vzhľadom na osobnosť francúzskeho manažéra. V žiadnom prípade by sa však v tejto fáze historického vývoja Ferrari nejednalo o niečo rozhodujúce,“ dodáva Corriere.

Možno sa dozvieme niečo viac 17. februára, kedy má Ferrari predstaviť nielen nový monopost pre sezónu 2022, ale aj svoj program do Svetového šampionátu vytrvalostných pretekov. Scuderia sa po dlhých a dlhých rokoch vracia do najvyššej kategórie a postaví prototyp v triede Hypercar.

Podobne ako Todta neuvidíme v červenom ani taliansku legendu Valentina Rossiho. Ten po skončení kariéry v motorkách presedláva na autá a Ferrari vraj bolo preňho prirodzenou voľbou. V GT World Challenge ho však napokon uvidíme vo farbách Audi.

„Rokovania s Antonellom Colettom nepriniesli želaný pocit a celé to spadlo na polobyrokratických komplikáciách. Valentino sa snažil splniť si svoj sen, v tejto fáze kariéry už nemá žiadne stanovené ciele a je otvorený všetkým možnostiam. Audi mu poskytlo príležitosť, ktorú hľadal, poskytli mu auto na testy a taktiež možnosť rozšíriť projekt smerom do budúcna,“ píše Corriere.

„Na rozdiel od Ferrari, v Audi s Valentinom nehovorili iba ako s ďalším jazdcom bez skúseností, ale ako s impozantným zdrojom talentu, ochoty pracovať a komunikovať,“ dodávajú Taliani.