logo F1online.sk

Do roku 2023 budú autá takmer identické, myslí si Mekies

Carlos Sainz a Laurent Mekies
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 1. 2022

Vývoj pred štartom sezóny 2022 vrcholí. Už koncom februára nás čakajú prvé predsezónne testy v Barcelone. Mnohé tímy do nových monopostov investovali veľké úsilie a množstvo času. Jedným z nich je aj Ferrari, kde rok 2021 „odpísali“ veľmi rýchlo. O vývoji na sezónu 2022 sa pre Auto Motor und Sport rozpovedal športový riaditeľ Scuderie Laurent Mekies.

Nové aerodynamické pravidlá sú veľmi reštriktívne. Inžinieri nemajú k dispozícii veľa manévrovacieho priestoru. Čakať budeme aj na to, či sa niekomu podarí nájsť nejakú šedú zónu alebo prísť na niečo, na čo ostatní neprišli.

Za posledné mesiace sa objavilo množstvo špekulácií. Z niektorých tímov sa ozvali hlasy, že ich auto bude vyzerať inak, než prototyp Liberty Media predvedený novinárom. Taktiež sa objavili správy o výraznom spomalení monopostov v porovnaní s rokom 2021. A nakoniec, že časom budú autá všetkých tímov vyzerať rovnako.

Sám Laurent Mekies si myslí, že v priebehu roka 2022 sa budú zmeny medzi jednotlivými monopostami zmenšovať.

„Už po šiestich týždňoch budú rozdiely menšie a do roku 2023 budú všetky autá v podstate identické. Priestor na sebarealizáciu je skrátka oveľa menší než je tomu teraz,“ myslí si Mekies.

„Nemáme ani len potuchy, ako sme na tom v porovnaní s ostatnými. K dispozícii nie sú žiadne referencie. Zo začiatku boli časové straty na kolo obrovské, veľa sme ho však už dokázali získať. Ale nikto nevie, či to bude dosť. V Barcelone pošleme auto na trať a budeme dúfať, že bude robiť to, čo nám sľubujú simulácie a veterný tunel,“ hovorí Mekies.

„Autá budú celkom určite náročnejšie na riadenie než tie súčasné. Veľa bude závisieť od pilotov a od ich schopnosti sa tomu prispôsobiť. S Charlesom a Carlosom sme v tomto smere veľmi dobre vybavení. Každý z nich má vlastnú cestu do cieľa a každý z nich je rýchly svojim vlastným spôsobom,“ dodal Francúz.

A čo finančné prostriedky? Tímy už dnes musia operovať pod rozpočtovým stropom, čo zaiste ovplyvní ich vývoj, na druhej strane, už neplatia pravidlá o zmrazení aerodynamického vývoja. Tímy teda majú pri nasadzovaní upgradov voľnú ruku.

„Pre vývoj v samotnom priebehu sezóny bude k dispozícii menej peňazí, pretože celkový rozpočet sa znížil. Uvidíme však viac upgradov než v priebehu sezóny 2021, ale menej než v rokoch 2018 a 2019,“ hovorí Mekies.