logo F1online.sk

Vettel: Som šťastnejší ako pred rokom

Sebastian Vettel
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala23. 12. 2021

Sebastianovi Vettelovi rok 2021 výsledkovo nevyšiel podľa predstáv, no teší ho aspoň iná vec; úsmev na jeho tvári môžeme badať oveľa častejšie ako na konci jeho spolupráce s Ferrari, ktoré akoby sa nevedelo dočkať jeho odchodu. Vettel hlási spokojnosť.

Mal byť ďalším hrdinom Ferrari, no po Kimim Räikkönenovi bol len ďalšou stroskotanou nádejou, ktorá nedokázala priniesť majstrovský pohár do Maranella. A presne v takom duchu sa s ním aj Ferrari lúčilo. V tíme nevládla veľmi dobrá atmosféra a bolo cítiť isté pnutie medzi nemeckým pretekárom a vedením stajne.

A tak aj napriek tomu, že táto sezóna priniesla Aston Martinu relatívne málo ozaj radostných momentov, Sebastian Vettel sa cíti byť šťastnejší. Keď sa po posledných pretekoch v Abú Zabí ozval vo vysielačke, uviedol: “Ďakujem vám za to, že ste mi dali nový domov.”

Za tým starým Sebastian Vettel nesmúti, prezradil pre švajčiarsky Blick. “Môj odchod z Ferrari bol možno trochu zvláštny. Z tohto pohľadu som šťastnejší ako predtým. Ani nechcem smútiť za mojimi rokmi vo Ferrari, aj preto, že som nedokázal zmaterializovať moje veľké ambície. Chceli sme sa stať majstrami sveta.”

Ferrari sa od jeho odchodu postupne dvíha, no zvíťaziť ešte nedokázalo a v pretekoch nie je ničím výnimočným, ak na čelo stratí aj celú minútu. “To je jasne spôsobené náskokom Mercedesu a Red Bullu,” zastal sa Scuderie. “Žiaľ, stále majú tak výrazne navrch nad ostatnými. Ale Ferrari raz opäť vyhrá a stanú sa šampiónmi.”

Ferrari bude chcieť vyhrávať “opäť”, Aston Martin sa zas pokúsi získať svoje prvé víťazstvá pod novým menom. Pred rokom 2021 si na niekoľko triumfov trúfalo, no zostalo sklamané. Zeleným monopostom sa darilo len v pretekoch, ktoré boli poznačené incidentmi.

“Celkovo sme mali náročný rok, s týmito novými pravidlami a upravenou, orezanou podlahou,” vysvetľuje Vettel. “Nemali sme tak naklonenú podlahu ako napríklad Red Bull. Aj Mercedes doplácal na podlahu. V roku 2020 boli ešte stále o poldruha sekundy pred ostatnými.”

A keďže Mercedes spomalil tak výrazne, nemožno sa čudovať nad tým, že Aston Martin zrovna nezrýchlil. “Naše auto nie je také efektívne, čo je jeho slabinou. Žiaľ, príliš často sme mali príliš veľký odpor.”

Nemecký pretekár si mierne napravil chuť aspoň víťazstvom v rebríčku predbiehacích manévrov. To je však len malá náplasť. “Ak väčšinou štartujete z chvosta štartového poľa, máte väčšiu šancu získať toto ocenenie. Ja by som bol radšej, keby som mal viac bodov a v prvom rade, keby som od zeleného stola neprišiel o druhé miesto z Budapešti. V nádrži mi malo chýbať 0,3 litra paliva,” povzdychol si.

Sezóna 2022 nám klope na dvere a s ním aj nové monoposty. Aston Martin už dávno presunul všetky dostupné zdroje na vývoj budúcoročného auta, nuž v tíme dúfajú, že do predsezónnych testov a nového ročníka vstúpia správnou nohou.

A dá sa vôbec stanoviť si nejaký cieľ? “Aj áno, aj nie. Samozrejme, ešte nevieme predstaviť žiadne čísla a ani predpovede. Nemôžem povedať, že budeme najrýchlejším tímom a staneme sa majstrami sveta. Keď sa začnete s tímami baviť, väčšina z nich verí, že bude vpredu. To sa nestane. Aj my sa musíme držať pri zemi a zachovať si realistický pohľad.”

V každom prípade Vettel nechce, aby jeho tím opäť skončil v šampionáte siedmy. “Samozrejme, že nie, ale niektorý tím tam skončí…”

Súvisiace články