Novým majstrom sveta Max Verstappen! | Magazín F1 - F1online.sk

Novým majstrom sveta Max Verstappen!

fotka k článku undefined
zdroj: Screenshot/FOM

Max Verstappen to dokázal! Skončila sa možno najúchvatnejšia sezóna vôbec, skončili sa možno najúchvatnejšie záverečné preteky. Dôležité je teraz jediné, Max Verstappen sa stal majstrom sveta Formuly 1!

Verstappen štart z pole position absolútne pokazil. Napriek mäkkým pneumatikám nedokázal byť do prvej zákruty aspoň po boku Hamiltona. Holanďan sa pokúsil zaútočiť z veľkej diaľky do šiestej zákruty. Pilot Red Bullu sa dostal dovnútra, zmestil sa do zákruty, no vytlačil Hamiltona mimo trať. Ten si šikanu skrátil a udržal si líderskú pozíciu. Komisári rozhodli veľmi rýchlo – žiadne vyšetrovanie sa nekonalo, Lewis si prvé miesto mohol nechať.

V nasledujúcich kolách sme boli svedkami tradičného „Abú Zabí vláčika“, kde sa toho na trati veľa nedialo. Verstappen po asi ôsmich kolách reportoval, že mu začínajú odchádzať zadné pneumatiky. Najlepšia trojka (Pérezovi sa cez Norrisa podarilo dostať hneď na štarte) sa rýchlo odtrhla „zvyšku sveta“. Valtteri Bottas sa v tom čase nachádzal na ôsmom mieste.

Verstappen zamieril k mechanikom v 14. kole. V tom čase bola jeho strata na lídra už šesť sekúnd. Mercedes reagoval okamžite a povolal Hamiltona, ktorý sa vďaka predchádzajúcemu náskoku pohodlne ubránil. Zdalo sa, že poslednou nádejou Red Bullu je Sergio Pérez, ktorý zostal na trati čo najdlhšie, aby Hamiltona zdržal. Max sa však na pár kôl zasekol za Sainzom a stratil ďalší čas. Keď sa Verstappen pred neho dostal, strácal na Hamiltona už osem sekúnd.

Pérez bol na opotrebovaných softoch o viac ako dve sekundy na kolo pomalší než Hamilton, no dokázal sa neskutočne brániť. Pred šiestou zákrutou síce o svoju pozíciu prišiel, no na rovinke smerom do deviatej mu to s pomocou DRS dokázal vrátiť. Pérez následne v treťom sektore išiel hádam ešte pomalšie než Hamilton v roku 2016, keď sa pokúšal Nica Rosberga natlačiť na súperov.

Vďaka Checovej „kresťanskej jazde“ sa Verstappen dokázal vrátiť do pretekov a stiahol stratu na dve sekundy. Na útok to však nebolo a Hamilton si opäť začal pomaly budovať svoj náskok.

Na nejakú akciu sme potom čakali do 35. kola, keď pre poruchu odstúpil Antonio Giovinazzi. Riaditeľstvo pretekov aktivovalo virtuálny safety car. Hamilton zostal na trati, no Red Bull nemal čo stratiť a povolal Verstappena do boxov. Maxova úloha bola jasná. Mal 20 kôl na to, aby stiahol 16-sekundový náskok na Hamiltona, ktorý to mal na opotrebovaných gumách ešte ďaleko do cieľa.

Nasledovalo očakávané – Hamilton spustil do vysielačky spŕšku sťažností a pochybností na margo svojich pneumatík a toho, či dokáže takéto tempo udržať do konca. Max však sťahoval stratu na Lewisa len veľmi pozvoľna. Mercedes na takmer 30 kôl starých pneumatikách bol v podstate porovnateľne rýchly ako Red Bull na gumách starých len pár kôl.

Osem kôl pred koncom bol Hamiltonov náskok stále viac ako desať sekúnd. Lando Norris v tom čase zamieril do boxov s defektom, čo pre Mercedes vôbec nebola dobrá správa.

Päť kôl pred koncom však prišla ešte horšia správa. Nicholas Latifi to v súboji o predposledné miesto rozbil v súboji s Mickom Schumacherom a na trať vyšiel safety car! Max to využil a obul softy, Lewis zostal na trati. Maršali to stihli upratať načas, no riaditeľstvo pretekov urobilo neuveriteľné rozhodnutie. Rozhodli sa nepustiť dopredu o kolo pomalších pilotov a Verstappen zostal zaseknutý za asi šiestimi o kolo pomalšími autami. Michael Masi však napokon svoje rozhodnutie zmenil a pustil ich dopredu.

Pred nami tak bolo posledné kolo. O titule sa rozhodlo v poslednom kole sezóny. Neuveriteľný triler, 22 pretekov, tisíce kôl a rozhodlo sa v tom úplne poslednom. Max na softoch v ňom nenechal nič na náhodu, Lewisa predbehol a zobral si neskutočný majstrovský titul. Bolo to neuveriteľné divadlo s úspešným koncom pre holandského pretekára, ktorého v cieli premohli slzy.

Aby sme ešte neopomenuli zvyšok, tak na treťom mieste prišiel do cieľa Carlos Sainz, keďže Sergio Pérez v úplnom závere taktiež odstúpil.

FOM