logo F1online.sk

Vettel si z Räikkönena robí kvôli kolízii srandu

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala6. 12. 2021

Sebastian Vettel inauguračné preteky v Saudskej Arábii nedokončil. Auto sa mu totižto začalo rozpadať pod zadkom po kolíziách s Júkim Cunodom a Kimim Räikkönenom, nuž nemalo zmysel dôjsť až pod šachovnicovú vlajku. Na súperov však nebol naštvaný a všetko vzal športovo, zo svojho fínskeho kamaráta si dokonca jemne uťahoval.

Aston Martinu kvalifikácia absolútne nevyšla. Sebastian Vettel v nej obsadil len sedemnástu priečku, a tak si želal preteky plné akcie, v ktorých by výjazdy bezpečnostného vozidla či červené vlajky premiešali poradím. Presne to napokon aj dostal, no namiesto toho, aby na tom zarobil, sa stal obeťou.

Na jednej strane je však pravda, že Vettel v niektorých momentoch aj získal, ako napríklad na prvej červenej vlajke. Spolu s viacerými súpermi sa totižto krátko pred vyvesením červenej vlajky rozhodol neprezuť. Vďaka tomu získal pitstop zadarmo.

To, čo nasledovalo neskôr, však túto výhodu celkom zmazalo. “Všetko sa vyvíjalo dobrým smerom, v pretekoch sme boli dobre rozbehnutí, aj keď bolo jasné, že sme na pozícii, ktorá je nad naše možnosti a nepatríme na ňu. Avšak zo sedemnásteho miesta som už bol v prvej desiatke. Zo štartov som vyťažil maximum a zas a znova sa mi darilo získavať pozície. Všetko som urobil správne,” sumarizuje Sebastian Vettel. “Žiaľ, potom nás to však tvrdo zasiahlo.”

Slová o tom, že sa mu darilo predbiehať, potvrdzuje aj štatistika predbiehania, v ktorej sa Vettel (127 úspešných manévrov) vzdialil najväčším súperom Fernandovi Alonsovi (125) a Kimimu Räikkönenovi (121).

A možno by Vettel mal ešte viac predbehnutí, ak by preteky dokončil s nepoškodeným autom. K tomu mu však v 23. kole nepomohol Júki Cunoda, ktorý doňho vrazil v prvej zákrute, za čo dostal i päťsekundový trest.

“To mi úplne pokazilo preteky. Mal som len smolu, že ma Júki takto vyradil z pretekov. Ja som si v tej situácii držal svoju stopu a myslel som si, že mám dosť miesta. Zrazu som zozadu pocítil náraz. Samozrejme, vtedy som už mal po pretekoch,” sklonil hlavu Vettel.

“Ospravedlnil sa mi a je to v poriadku, také veci sa stanú,” zmierlivo poznamenal neskôr. “Ale je to škoda a v ústach mi to zanechalo horkú pachuť, a určite aj jemu, pretože aj tak bol rýchlejší a o pár kôl neskôr by ma istotne predbehol.”

Po nehode s Cunodom bol Vettelov Aston Martin “ťažko poškodený”. Výraznejšie sa však začal prepadávať až po kolízii s jeho bývalým kolegom Kimim Räikkönenom, ktorý sa pokúsil ísť s ním do zákruty bok po boku, no v nej nebolo miesto. Predným krídlom podobral Vettelovu pravú prednú pneumatiku, v dôsledku čoho obaja vyšli mimo trať.

“Bez toho prvého incidentu by sa tento druhý nikdy nestal, pretože som bol ďaleko vpredu. Avšak teraz nie je dôležité uvažovať o tom, čo by bolo keby,” uznal Vettel, ktorý si z Icemana aj trochu uťahoval, keď s úsmevom na tvári vyhlásil: “Neviem, kam vlastne išiel. Zákruta ide doľava, no on možno chcel ísť doprava.”

Následne Nemec zvážnel. “Naozaj neviem, čo sa stalo. Tá zákruta bola moja a nebolo v nej miesto pre dve autá, mal tam zvoľniť.” Nakoniec Vettel odstúpil z pretekov. “Dúfali sme, že sa udržíme v prvom kole a azda príde ďalší safety car, ale nič z toho nebolo.”

“Tento rok sme zažili už veľa podobných pretekov, keď to do seba skrátka nezapadlo. To je škoda, no nijako nám to nepomáha. Musíme pokračovať a v prvom rade sa postarať o to, aby sme tak ďaleko vzadu ani neboli,” odkázal.