Horner sa ocitol na emočnej horskej dráhe: Myslel som si, že to Max neubrzdí
Keď budú chlapci z Red Bullu o pár rokov spomínať na Veľkú cenu Mexika 2021, určite nebudú mať problém vybaviť si, ako prebiehala. Celý víkend totižto sprevádzali emócie pozitívne i negatívne, a pravidelne sa striedali. Nakoniec však všetko dobre dopadlo, hoci Christianovi Hornerovi pri sledovaní prvého kola nebolo všetko jedno.
Potvrdilo sa, že v Mexiku nie je nič dôležitejšie ako štart pretekov. Krátko po zhasnutí červených svetiel si v tábore Red Bullu začali mädliť ruky, keďže Max Verstappen sa dostal na úroveň Mercedesov, aby vzápätí ruky dvíhali nad hlavu v domnení, že Holanďan bude mať v prvej zákrute problém. Nasledoval ohlušujúci rachot, keď celému tímu spadol kameň zo srdca.
Viac už zo svojho pohľadu povedal veľmi spokojný Christian Horner: “Bol to dôležitý deň. Max to odjazdil fantasticky. Najdôležitejšia časť pretekov bola štart, ktorý zvládol dokonale. Našiel si miesto, čo ma prekvapilo. Prekvapilo ma, že mu tam nechali priestor. Musím však povedať, že Valtteri bol veľmi férový.”
“A potom som si pomyslel, že Max asi netrafil svoj brzdný bod, tak neskoro šliapol na brzdový pedál!” rozosmial sa šéf Red Bullu Racing. “Ale udržal to a od toho momentu kontroloval celé preteky. Bolo to veľmi priamočiare.”
V prvej zákrute sa odohralo viacero vecí, ktoré stanovili kurz nedeľných pretekov. Okrem úspešného predbiehacieho manévru Maxa Verstappena sme videli aj kolíziu medzi Danielom Ricciardom a Valtterim Bottasom, čo Mercedesu nepomohlo. Stratégovia sa nemohli ani len pokúsiť niečo na Maxa Verstappena vymyslieť.
No je otázne, či by dokázali nejako potrápiť Holanďana, ktorý pôsobil neohrozene hneď od odvážneho brzdenia do prvej zákruty. “V inštalačnom kole tadiaľ išiel a brzdil presne na tom istom mieste. V jeho hlave to bola akoby generálka na to, čo spraví. Veľký deň, fantastická Maxova jazda.”
“Mali sme skvelú rýchlosť, čo sme mohli vidieť aj na Checovi. V posledných kolách to bolo tesné, avšak odjazdil skvelé preteky,” pochválil domáceho hrdinu a pristavil sa i pri jeho pretekoch.
Sergio Pérez sa už od začiatku vozil za Lewisom Hamiltonom a snažil sa naňho niečo vymyslieť, no na prípadný pokus o undercut musel zabudnúť. Hamilton zamieril do boxov ako prvý a hoci to Mercedes neodhadol ideálne — Hamilton spadol až za Leclerca —, nakoniec za Ferrari tak veľa nestratil. Mohol si len vydýchnuť, že sa Monačan rozhodol prezuť hneď v ďalšom kole. Inak by sa Pérez mohol virtuálne dostať pred neho.
Ktovie, ako by to dopadlo, keby Pérez okamžite prezul. Red Bull ho však nechal na trati dlhšie a pokúsil sa zopakovať to, o čo sa v Austine usiloval Lewis Hamilton na Maxa Verstappena. Avšak ako aj vtedy, aj teraz prenasledovateľovi chýbalo pár kôl.
“Blížili sa k premávke, tak Lewis zamieril do boxov, aby sa uistil, že si udrží pozíciu na trati. Checo mal potom o približne desať kôl čerstvejšie pneumatiky a na konci pretekov to zužitkoval,” vyjadril spokojnosť s Pérezovou útočnou snahou Horner. “Skvelé preteky.”
“V posledných troch-štyroch pretekoch našiel formu a nám tým ponúka množstvo rôznych možností. A je na to nastavený, aj on sa pýta veci ohľadom auta. Musím povedať, že teraz máme v stajni najlepší tímový duch, aký sme kedy mali,” prezradil.
To je veľká úľava pre celý Red Bull, ktorý musel byť po kvalifikácii sklesnutý z toho, že si nechal ujsť pole position. Avšak nakoniec sa ukázala jeho skutočná preteková rýchlosť a Verstappen mal v istej fáze pretekov takmer dvadsaťsekundový náskok. “Po sobote sme to ani my nečakali. Bolo to pre nás trochu prekvapenie, pretože sme mali pocit, že sme v kvalifikácii nepodali výkon, aký sme mali. Na druhej strane to však bolo takmer požehnanie. Paradoxne, ak by sa nám podarilo obsadiť prvý rad, v prvej zákrute by sa z nás stal ľahký cieľ. Vypálilo to celkom dobre v náš prospech.”