ESPN: Horner a Newey nemajú problém opäť pracovať pod jednou strechou


Uprostred čakania na výsledok vyšetrovania oboch McLarenov, ktoré boli pre porušenie technických pravidiel napokon diskvalifikované z Veľkej ceny Las Vegas, vtrhla do éteru informácia o ďalších personálnych zmenách v Aston Martine. Prvé správy BBC napokon potvrdili ďalšie zdroje. Momentálne sa všetci prakticky unisono zhodujú, že Cowell končí a môže ho nahradiť Christian Horner.
Andy Cowell po svojom príchode do Aston Martinu vykonal množstvo dôležitých zmien. Nepatrili k nim len príchody nových ľudí, ale aj odchody. Odišiel technický riaditeľ Dan Fallows a nasledovať ho mal aj jeho bývalý zástupca a neskôr hlavný aerodynamik Eric Blandin.
Na čele technického tímu je dnes Adrian Newey a z Ferrari dorazil aj Enrico Cardile. Práve nezhody medzi Neweym a Cowellom majú byť dôvodom, prečo sa Lawrence Stroll rozhodol pre zmenu šéfa. Cowell sa má podľa špekulácií po novom presunúť na inžiniersku funkciu a v tíme by mal zostať, hoci takáto „degradácia“ často vedie k úplnému odchodu z tímu.
„Zdroje pre ESPN uviedli, že Cowell sa pravdepodobne presunie do funkcie, z ktorej bude dohliadať na pohonné jednotky, keďže tím od roku 2026 začína spoluprácu s novým dodávateľom motorov,“ uviedol zámorský portál tento týždeň.
Najväčšou otázkou v súčasnosti je, kto Cowella nahradí. Portál The Race tvrdí, že Stroll si želal návrat Martina Whitmarsha, ktorý pred Cowellom viedol spoločnosť ako generálny riaditeľ. Tento 67-ročný veterán však návrat do F1 odmietol. Strollovi vraj dal košom aj Mattia Binotto, ktorý je oddaný projektu Audi.
Zdroje sa rozchádzajú. Niektoré tvrdia, že hlavným kandidátom na nahradenie Cowella je bývalý šéf McLarenu Andreas Seidl, iní považujú za favorita Christiana Hornera. Podľa The Race sú obaja na úzkom zozname kandidátov.
„Horner je podľa všetkého na užšom zozname kandidátov, ktorí majú zaplniť vzniknuté mocenské vákuum v štruktúrach tímu. Rôzne správy považujú za potenciálnych kandidátov aj bývalého šéfa McLarenu Andreasa Seidla a súčasného šéfa projektu Audi Mattiu Binotta,“ uviedlo ESPN.
Horner sa podľa medializovaných informácií dohodol s Red Bullom na odstupnom vo výške sto miliónov dolárov a začiatkom roka 2026 sa môže vrátiť do padoku. „Zdroje ESPN už skôr označili Aston Martin za jednu z najpravdepodobnejších Hornerových destinácií. Zároveň uviedli, že Horner sa nemieni vracať do F1 iba v tradičnej úlohe šéfa tímu – jeho návrat sa pravdepodobne spojí aj s finančným vplyvom v rámci investičnej dohody,“ uvádza ESPN.
V padoku bolo verejným tajomstvom, že Hornerovi nestačila funkcia generálneho riaditeľa a šéfa tímu v jednej osobe. Svoj vplyv chcel poistiť vlastníckym podielom v tíme (podobne ako Toto Wolff v Mercedese), čo mu v Red Bulle bolo odopreté. Newey v rámci svojej dohody s Aston Martinom získal malý vlastnícky podiel, rovnaký cieľ vraj má aj Horner, ktorého príchodu do tímu vraj nebráni ani Adrian Newey.
„Aj keď sa špekulovalo, že Newey z Red Bullu odišiel pre spory s Hornerom, zdroje oboznámené so situáciou pre ESPN uviedli, že ani jeden z nich nemá problém s obnovenou spoluprácou,“ uvádza ESPN. Jedna prekážka tu však možno je.
„Jednou z možných komplikácií Hornerovho prípadného príchodu do Aston Martinu môže byť Strollova túžba priviesť do tímu Maxa Verstappena, ak by Aston Martin po zmene pravidiel dominoval. Horner a Verstappenov otec Jos mali v rokoch pred Hornerovým odchodom z Red Bullu notoricky chladný, miestami vyslovene napätý vzťah, hoci Horner a štvornásobný majster sveta spolu podľa všetkého naďalej dobre vychádzajú,“ dodáva ESPN.







