logo F1online.skF1online.sk

Norris a Ocon menia pohonné jednotky, Russell prevodovku (aktualizované)

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 11. 2021

V závere sezóny sa prejavuje nevyhnutná únava materiálu. V tomto roku sú „poslednými mohykánmi“ bez penalizácie už len piloti Haasu a Alfy Romeo. Trest napokon neminie ani Landa Norrisa a Estebana Ocona, ktorí sa doteraz s počtom nasadených komponentov držali v mantineloch pravidiel.

Šéf McLarenu Andreas Seidl ešte v piatok pred novinármi váhal, tvrdil, že McLaren to vyhodnocuje a rozhodnutie ešte len padne. V sobotu však FIA potvrdila, že partička z Wokingu sa napokon rozhodla pre výmenu. Britský mladík sa tak pripojí k Lanceovi Strollovi a Júkimu Cunodovi, ktorí taktiež pristúpili k výmene pohonnej jednotky a odštartujú z konca poľa.

Napriek slovám šéfa Mercedesu Tota Wolffa o tom, že Mercedes vyriešil problém so spoľahlivosťou, nezvládne ani jeden z jeho zákazníkov odjazdiť sezónu bez „straty kvetinky“. Lando bude posledným jazdcom s motorom nemeckej automobilky, ktorý bol nútený akceptovať trest.

Ten čaká aj Estebana Ocona. Jeho tímový kolega Fernando Alonso menil komponenty pohonnej jednotky v Austine, v Mexiku ho nasleduje aj Ocon. Ani pohonné jednotky Renaultu tak nevydržali odjazdiť celú sezónu s predpísaným počtom komponentov, a to napriek tomu, že sa piloti nedopustili žiadnej chyby či nehody. Tím však aj tak musel pre obavy zo spoľahlivosti pristúpiť k dodatočnej výmene a trestu.

S penalizáciou sa bude musieť vysporiadať aj pilot Williamsu George Russell. Ten vymenil komponenty pohonnej jednotky pred dvoma týždňami v Austine. V Mexiku však prišiel problém s prevodovkou. Rodák z King’s Lynn vstúpil do víkendu s opotrebovanou „piatkovou“ prevodovkou, ktorá však nevydržala. Do druhého voľného tréningu tak musel George nasadiť tú pretekovú, avšak aj tú postihla porucha. Williams tak bol nútený pristúpiť k výmene, ktorá Russella pripraví o päť miest na štarte pretekov.

„Trochu neobvykle nás postihli problémy s prevodovkou. Boli sme nútení nasadiť novú, čo znamená, že príde penalizácia,“ povedal Russell.

„Na konci prvého voľného tréningu sa objavil problém na Georgeovej prevodovke. V druhom tréningu sme preto nasadili tú pretekovú. Nanešťastie, aj tú postihla v prvom výjazde porucha, hoci odlišného charakteru. George tak nasadí nový kus, čo znamená, že do nedeľných pretekov dostane penalizáciu,“ povedal šéf Williamsu pre výkonnosť monopostov Dave Robson.

Súvisiace články

Diskusia