logo F1online.skF1online.sk

Nový motor Ferrari vs. konkurenti? Rozdiel nie je taký dramatický, tvrdí Binotto

Charles Leclerc a Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2021

Ferrari nasadilo v Soči novú pohonnú jednotku. Scuderia urobila vylepšenia na jej hybridnej časti a dlhé týždne krotila očakávania spájané s novým motorom. V posledných štyroch pretekoch však Ferrari podávalo stabilne dobré výkony, čo chlapcom z Maranella dodáva sebadôveru.

Ferrari v Austine zredukovalo stratu na McLaren. Ten momentálne činí 3,5 bodu. Scuderia pritom svojho hlavného konkurenta zdolala na trati, ktorá mala patriť stajni z Wokingu. Nedá sa preto opäť nespýtať, aký veľký vplyv má na výkony Ferrari nový motor?

„V tejto sezóne ste mohli vidieť, že McLaren bol zakaždým veľmi konkurencieschopný v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách. Platilo to o nich aj teraz v Austine. No ak sa pozriem na celkovú výkonnosť tento víkend, tak sme boli pred nimi,“ povedal po skončení Veľkej ceny USA Mattia Binotto.

„Bolo to evidentné v kvalifikácii a Charles skončil 35 sekúnd pred Ricciardom (v skutočnosti to bolo asi 24 sekúnd, pozn. red.). Vo všeobecnosti sme tak boli tento víkend jasne rýchlejší. Škoda, že Carlos nebol na konci pretekov vyššie,“ dodal Binotto.

Veľa sa hovorí o novej pohonnej jednotke, ktorú Scuderia nasadila svojim jazdcom v Rusku a Turecku. V tíme zahmlievali, aký veľký výkon navyše prinesie. Hovorili, že chcú hlavne otestovať novú technológiu pred rokom 2022. Zdá sa však, že postupne sa táto rétorika mení.

„Výkon je k dispozícii počas celej dĺžky rovinky, môžete z toho teda profitovať ako na jej začiatku, tak na konci. Pri pohľade na americký víkend to môžeme kvantifikovať tak, že auto bolo nastavené na maximálny prítlak, ale zároveň sme sa rýchlosťou dokázali vyrovnať ostatným – alebo takmer priblížiť rýchlosti ostatných,“ prehlásil Binotto.

„Ak sa pozriete na minulú sezónu, je to naozaj veľký krok vpred. Vieme, že na najlepších stále strácame, ale podľa nás nie je rozdiel taký dramatický,“ myslí si švajčiarsky rodák.

O dva týždne nás čaká Mexiko, čo je podobne ako COTA trať s vysokými požiadavkami na pohonné jednotky a aerodynamický prítlak. Podľa bossa Scuderie je výkonnosť jeho tímu v Austine dobrým znamením aj pred Veľkou cenou Mexika.

„Na papieri nemal okruh v Austine nášmu autu vyhovovať. Som preto spokojný s progresom, ktorý sme v posledných pretekoch videli. K našej výkonnosti v kvalifikácii a pretekoch istotne prispela aj pohonná jednotka. To nám dáva sebadôveru aj do ďalších pretekov,“ dodal Binotto.

Súvisiace články

Diskusia