logo F1online.skF1online.sk

Zastávky Red Bullu boli do Spa najrýchlejšie, dnes sú najpomalšie

Mechanici Red Bullu pred zastávkou
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 10. 2021

Dnes sa zdá už dosť dávno, no určite si spomeniete na tohtoročnú technickú direktívu FIA týkajúcu sa zastávok v boxoch. Tá vstúpila do platnosti na Veľkej cene Belgicka a po jej predstavení sa tím Red Bull okamžite ozval, že sa jedná o snahu súperov „umelo“ spomaliť zastávky v boxoch „červených býkov“.

Aj sám šéf Mercedesu Toto Wolff vtedy priznal, že jeho tím sa s FIA o zastávkach v boxoch rozprával. A zrejme nebol sám. Podľa mnohých nie je v ľudských silách zvládnuť zastávku v boxoch pod dve sekundy, čo sa Red Bullu podarilo niekoľkokrát. Objavilo sa podozrenie, že tím okolo Christiana Hornera využíva softvérové triky, ktoré dajú mechanikovi na známosť, že matica kolesa bola pripevnená správne.

V čom spočívalo tajomstvo Red Bullu a či vôbec nejaké existovalo, samozrejme nevieme. Vieme vám však ukázať čísla, podľa ktorých je tím z Milton Keynes v súčasnosti úplne najhorší pri výmene pneumatík.

Pred Veľkou cenou Belgicka dokázali mechanici Red Bullu prezuť pneumatiky v priemere za 2,58 sekundy, čo bol najlepší výsledok spomedzi desiatky tímov. Po Veľkej cene Belgicka má stajňa z Milton Keynes hrozivý priemer 4,56 sekundy, čo je pre zmenu úplne najhoršie číslo na rošte. Náhoda to zrejme nebude, takže sa dá povedať, že zavedením technickej direktívy sa z najrýchlejších mechanikov stali tí najpomalší.

Mechanici Red Bullu to stále vedia zvládnuť veľmi dobre. Veď v Zandvoorte prezuli za 2,15 sekundy, čo je od Veľkej ceny Belgicka najlepší výkon spomedzi všetkých. V Taliansku a Rusku si zas pripísali druhý najrýchlejší pitstop víkendu. No pokiaľ ide o priemernú dĺžku zastávky, spadli na samotný chvost. Ich pitstopy teda nie sú také konzistentné ako bývali. Pérezova zastávka v Soči trvala 8,96 sekundy, Verstappenova v Monze až 11,1 sekundy.

Zbabranú zastávku v Monze, ktorá následne viedla ku kolízii s Lewisom Hamiltonom, pripísal tím na vrub novým pravidlám. Jednalo sa vraj o „ľudské zlyhanie, ktoré je dôsledkom novej technickej direktívy“.

Takisto však treba povedať, že keďže sa v Belgicku vlastne nejazdilo, máme za sebou od zavedenia novej technickej direktívy len tri preteky. Dáta tak ešte nie sú úplne relevantné. V každom prípade, od Belgicka došlo k spomaleniu pitstopov u všetkých tímov, s výnimkou AlphaTauri (zrýchlili o 0,05 s), Ferrari (zrýchlili o 0,03 s) a Alpine (0,02 s).

Najviac spomalili Red Bull (o 2,02 s) a Haas (0,91 s).

Súvisiace články

Diskusia