Podľa Shovlina pomohli Hamiltonovi do boxov aj Bottas a Verstappen
Záverečný dážď na Veľkej cene Ruska odštartoval strategickú ruskú ruletu. Prezuť, či neprezuť? Rozhodnúť sa treba rýchlo a ešte k tomu o správnosti tohto rozhodnutia presvedčiť aj jazdca. Ten totiž nevie, či sa má dážď zhoršovať, kto každý už prezul a aké sú časy jazdcov na intermediálkach.
Presne toto museli absolvovať aj v Mercedese, kde ani Lewis Hamilton sprvu nebol veľmi ochotný ísť do boxov po pneumatiky do prechodných podmienok. Nakoniec tam však zamieril, čo sa ukázalo ako víťazné rozhodnutie.
„Kľúčom bolo správne vyložiť predpoveď počasia,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „Ako viete, všetky tímy používajú na predpoveď ten istý radar. Mohli sme vidieť, že prichádza dážď a že začne pomaly. Videli sme tiež, že by mal postupne zosilňovať. Na to sme sa snažili reagovať.“
„Rozhodovaciemu procesu však do určitej miery pomohol aj fakt, že Valtteri bol na trati a mimo bodov. Nemali sme čo stratiť. Boli sme vôbec prví, ktorí sa rozhodli prezuť na intermediálky.“
„Sledovali sme, ako tieto pneumatiky pracujú a neskôr povolali aj Lewisa. Určite nám prijatie takéhoto rozhodnutia uľahčil aj fakt, že sme neviedli preteky,“ dodal Shovlin.
Hamilton sa však zdráhal. Prvý príkaz neuposlúchol a pokračoval na slikoch. V nasledujúcom kole sa však už nechal presvedčiť. Pomohla vraj aj informácia, že Lewisov rival Max Verstappen už prezul na intermediálky.
„Kľúčovým faktorom bolo, že Max zastavil. Lewis na to celkom určite chcel reagovať, aj keby tým otvoril dvere Landovi za víťazstvom. Ďalšou vecou, ktorú sme vzali do úvahy bol fakt, že podľa nás sa dážď mal zintenzívniť,“ hovorí Shovlin.
„S tým všetkým dáte jazdcovi tie správne informácie. Bolo nám úplne jasné, čo chceme urobiť. Piloti nemajú k dispozícii luxus v podobe radarov s počasím ani nič podobné. Musíte sa preto uistiť, že pochopia, prečo chcete prijať práve takéto rozhodnutie,“ dodal Shovlin.