logo F1online.sk

Binotto Sainzovi sľubuje, že nový agregát dostane čím skôr: Vidieť rozdiel

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala27. 9. 2021

Ruský okruh v Soči patrí medzi tie, na ktorých je rozdiely vo výkonoch pohonných jednotiek vidieť o čosi lepšie. Pre Carlosa Sainza je teda škoda, že nemal vo svojom aute vylepšený motor Scuderie, ktorý tento víkend dostal Charles Leclerc. Mattia Binotto mu však sľubuje, že sa ho čoskoro dočká.

Carlos Sainz v úvode Veľkej ceny Ruska bojoval o víťazstvo, no nakoniec z tohto súboja vypadol. Lando Norris bol skrátka rýchlejší; nemal toľko problémov s pneumatikami a mohol sa spoľahnúť na výkonnejšiu pohonnú jednotku.

V trinástom kole musel Sainz kapitulovať. V tejto chvíli sa ukázalo, o koľko bol rýchlejší McLaren. Lando Norris sa okamžite odtrhol a jazdil lepšie časy ako Sainz, a to dokonca i po Španielovej zastávke v boxoch.

Po pretekoch Sainz vyhlásil, že Ferrari sa nabudúce nesmie nechať “tak ľahko” predbehnúť, keď bude na čele. A ani sa nedá. Ferrari už totižto chystá vylepšenú pohonnú jednotku aj pre talentovaného Španiela.

Kedy ju môže očakávať? Na to odpovedal Mattia Binotto. “Čo najskôr, pretože si myslíme, že je to výhoda. Potom sa budeme musieť rozhodnúť podľa trate, príležitostí na predbiehanie. Ale nepopieram, že cieľom je priniesť ju čo najskôr.”

Samozrejme, nesmieme zabudnúť na to, že pre Sainza to bude už štvrtá pohonná jednotka, a teda príde trest. Keby len v Scuderii vedeli, ako sa vyvinie víkend v Rusku, pravdepodobne by sa pokúsili ešte urýchliť jej nasadenie tak, aby mohol Sainz jazdiť s novým motorom už v Soči a bez penalizácie.

Vylepšený hybridný systém — pozostávajúci zo zdokonaleného MGU-K, batérie a elektroniky — inžinierov z Maranella potešil. Čo konkrétne sa na ňom zmenilo, momentálne netušíme, no nemecký AMuS už informuje, že sa malo zvýšiť prevádzkové napätie zo 400 na 800 voltov.

Taliansky novinár Giuliano Duchessa sa navyše dostal k správam z Ferrari, ktoré vraj výhodu novej pohonnej jednotky v Soči vyčíslili na 0,25 sekundy, pričom v tejto hodnote sú zahrnuté čisto výkonnostné zisky ako aj zisky spôsobené odľahčením a zmenšením batérie. Poznamenajme, že toto zrýchlenie v časoch by malo byť v neskoršej fáze sezóny ešte výraznejšie; Ferrari momentálne nevyužíva pohonnú jednotku naplno. Najskôr si chce preveriť jej spoľahlivosť.

“Pohonná jednotka fungovala dobre, správala sa podľa očakávaní,” pokračoval Mattia Binotto v nedeľu večer. “Pracuje správne. Myslím, že pomohla aj Charlesovým pretekom. Toto všetko je pozitívne smerom k zvyšku sezóny. Keď sme štartovali z chvosta, nečakali sme, že získame veľa bodov, avšak po tom, ako sa preteky vyvíjali, sme v ne dúfali.”

“Je dobré, že sme ju vymenili, je to dobré pre Charlesa, že bude mať túto pohonnú jednotku aj vo zvyšku sezóny. Určite je to pozitívne,” hodnotí šéf maranellskej stajne. “Tá stará nie je zlá, ale je vidieť rozdiel medzi týmito dvoma. Carlos s touto novou mohol skončiť ešte lepšie.” Nakoniec zaknihoval aspoň pódium.