logo F1online.sk

Wolffovi sa nepáči víkend so šprintom, obracať poradie na štarte nechce

Valtteri Bottas a Max Verstappen po štarte šprintových pretekov na VC Talianska 2021
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala12. 9. 2021

Šprintová kvalifikácia sa po sobote v Taliansku stala terčom kritiky. Svoje sklamanie dal najavo Sergio Pérez, na ktorého nadviazal Toto Wolff. Podľa šéfa Mercedesu tento formát nič zaujímavé neprináša.

Liberty Media sa relatívne neskoro pred štartom tejto sezóny rozhodla vylepšiť šou. Siahla po zmene víkendového formátu, do ktorého zakomponovala o jedny krátke preteky viac. Špeciálny formát sa v tomto roku testuje v Silverstone, v Monze a na Interlagose. A kým v Silverstone mal celkom pozitívny ohlas — azda i vďaka tomu, že šlo o čosi nové —, v Monze sa diváci dosť nudili.

V padoku sa preto opäť otvorila téma obrátených štartových roštov. Niečo už načrtli Ross Brawn i Mattia Binotto, no Toto Wolff trvá na tom, na čom aj pred rokom. “Môj postoj sa nezmenil. Ničí to DNA tohto športu, meritokraciu. Myslím si, že šprintové preteky stálo za to vyskúšať, ale nie som si istý, či si ich aj ponecháme.”

“Reverzné štartové rošty môžeme skúšať v juniorských kategóriách, v ktorých chceme vidieť schopnosti jazdcov pri predbiehaní. Ale nie je to čosi, čo by sa malo čo i len priblížiť Formule 1,” odkázal spolumajiteľ Mercedesu.

Tento návrh na vylepšenie šprintov tým pádom pravdepodobne neprejde. Sú však iné spôsoby, ako šprint zatraktívniť, a tie bude skúmať tím pod vedením Rossa Brawna. V budúcej sezóne by sme sa mali dočkať miernych úprav.

V čom vidí Wolff najväčšie problémy šprintu? “V prvom rade v tom, že všetci sú z toho zmätení. Neviem, ako je to u vás, ale ja napríklad nikdy neviem, kedy sa začína ktorá časť víkendu.”

To nie je všetko. “Mám zato, že súčasný šprintový formát v aktuálnej podobe neprináša veľa úžitku, pretože nikto nebude poriadne riskovať. V stávke je primálo bodov a riziko, že ohrozíte svoju nedeľnú veľkú cenu, na ktorej sa udeľujú body až do desiateho miesta, za to skrátka nestojí.”

“Videli sme štandardné problémy s predbiehaním, pretože rýchlosti na rovinkách sú veľmi podobné, ale tiež preto, že ani v prvej a druhej zákrute nikto neriskuje,” zamyslel sa Wolff. “Vyskúšajme to ešte v Brazílii, či sa objaví nejaká zmena. Z môjho pohľadu ten experiment stál za to, ale podľa môjho osobného názoru to nie je ani ryba, ani rak.”