Peniaze s tým nič nemali, ohradil sa Domenicali
Keď to už v nedeľu začalo vyzerať nádejne, riaditeľstvo pretekov vyslalo monoposty na trať, no napokon len na necelé tri kolá. Ukázalo sa, že trať je zmáčaná rovnako ako predtým, avšak vďaka týmto trom propagačným kolám sme mohli označiť belgické podujatie za uskutočnené. Podľa niektorých pilotov presne to bolo i cieľom, hoci Stefano Domenicali to odmieta.
Podľa takého Lewisa Hamiltona dážď pred pokusom odštartovať preteky vôbec nezoslabol, čo len nahrávalo teórii, že FIA sa snažila aspoň umelo dosiahnuť, aby sme mohli rozdávať polovičné body. Tým pádom by F1 nemusela vracať peniaze prakticky nikomu vrátane belgického organizátora.
Stefano Domenicali, výkonný riaditeľ F1, však pre Autosport takéto špekulácie vyvrátil. “Nie, tak to nie je. Preto keď počúvam, že za tým mala byť nejaká komerčná diskusia — to absolútne nie je pravda, pretože keď sa bavíme o pretekaní, tak je tu istá zodpovednosť. Je to jasný proces a tieto veci nie sú vôbec prepojené.”
Na otázku, či by Formula 1 dostala od organizátora poplatok za zorganizovanie veľkej ceny v plnej výške, doplnil: “Rozhodne. Preto som povedal, že uvažovať o tom, že by to bolo nejako prepojené s financiami, je nesprávne.”
Rozhodnutie riaditeľstva pretekov pokúsiť sa odštartovať preteky a následne vyvesiť červenú vlajku Domenicali podporuje. Rovnako ako Michael Masi argumentuje tým, že radarové obrázky naznačovali, že by na istý čas mohol dážď zoslabnúť.
“Kvôli ľuďom je to škoda, pretože všetci chceli vidieť riadne preteky. Ale myslím, že rozhodnutia, ktoré prijalo riaditeľstvo pretekov, boli úplne správne,” hodnotí nedeľný výkon tímu pod Michaelom Masim. “Bola tu vôľa odjazdiť tie preteky. Následne sa objavila informácia — ja som situáciu sledoval —, že by sa mohlo objaviť okno, v ktorom by sa počasie zlepšilo a mohli by sme sa pokúsiť pretekať.”
“Hneď ako to reštartovali, sme však dostali jasné komentáre.” Piloti konštatovali to isté čo predtým. Už za jedným monopostom nebolo nič vidieť. “Druhá predpoveď počasia nám následne oznámila, že to nebude možné. Aj napriek sklamaniu bolo z pohľadu manažmentu správne to urobiť takto.”
V nedeľu večer sa na sociálnych sieťach ospravedlňovali piloti, šéfovia tímov i ďalší predstavitelia formulovej obce a žiadali vrátenie peňazí fanúšikom. Aký odkaz má pre divákov výkonný riaditeľ Formuly 1 Stefano Domenicali?
“Odkaz je jasný: Žiaľ, nevieme ovládať počasie,” uviedol. “Nebol to problém počtu kôl. Bolo to o tom pokúsiť sa odjazdiť tie preteky. Myslím, že riaditeľstvo pretekov spravilo v tomto smere maximum. Ako som povedal, nebol to problém počtu kôl či toho, že by sme neodjazdili žiadne, boli to naozaj nešťastné podmienky.”
“Treba zvážiť aj bezpečnosť všetkých, to je veľmi dôležité. Ako som povedal, ja som prvý, kto je z toho sklamaný, pretože milujem pretekanie. Existujú však podmienky, v ktorých sa to nedá,” komentuje Domenicali.
Po tragikomickej VC USA 2005 sa fanúšikom postupne vracalo vstupné aj s podporou dodávateľa pneumatík Michelin, kvôli ktorého problémom napokon do pretekov odštartovalo len šesť monopostov. F1 má v pláne o podobnom kroku pouvažovať, no zrejme nepôjde o vrátenie peňazí v plnej výške.
“Toto je vec, ktorú preberieme s organizátorom. My nepredávame vstupenky. Nejaká pozornosť smerom k fanúšikom by mohla byť prejavená, nejaké gesto pozornosti, nejaké vyhodnotenie, čo bude správna náhrada v týchto podmienkach,” rečnil Stefano Domenicali. “Žiaľ, preteky sme nemali. Môžete zaplatiť za vstupenku a to je všetko. Napokon spolu s organizátorom zvážime nejakú pozornosť smerom k fanúšikom, maximálnu pozornosť. Myslím, že majú nejaké nápady, o ktorých už premýšľajú, keď vezmeme do úvahy, čo sa tento rok stalo.”