Podľa Hilla by Verstappen radšej pretekal v pokoji. Tlak médií zvláda lepšie Hamilton
Po Verstappenovom toľkokrát skloňovanom výbuchu na tlačovej konferencii v Maďarsku sa otvorila diskusia o tom, akú úlohu zohrávajú médiá v tohtoročnom boji o titul. Podľa Damona Hilla ide o dôležitú súčasť bitiek na trati, ktorú piloti musia takisto hravo zvládať. Maxovi Verstappenovi to však zatiaľ nejde tak dobre ako Lewisovi Hamiltonovi.
Max Verstappen to po kvalifikácii na tlačovke nevydržal. Po otázke Toma Clarksona, ktorou chcel podľa svojich slov len využiť, že konečne sa Verstappen s Hamiltonom ocitli v jednej miestnosti, a vrátiť boj o titul späť do jazdeckej roviny, Verstappen ostro odkázal, že podobné otázky mu už poriadne lezú na nervy.
“Nie je to fér, pretože to je Tomova práca,” zastal sa moderátora tlačových konferencií Damon Hill v podcaste F1 Nation. “Nie je realistické vstúpiť do tohoto športu, alebo do akéhokoľvek športu, ktorý sledujú masy, a čakať, že ľudia nebudú klásť nepríjemné otázky.”
“Budú vás skúmať, ľudia budú sondovať vo vašom osobnom živote, budú nakúkať do vašich zmlúv. Chcú o vás vedieť všetko, taká je realita toho byť v svetle reflektorov. Myslím si, že Max sa s tým možno trápi, pravdepodobne by bol radšej, keby bol jeho život pokojný a len by pretekal,” zamyslel sa majster sveta z roku 1996.
Hamilton má s médiami už plno skúseností a nie všetky boli príjemné. V niektorých momentoch za ním médiá stáli, no inokedy musel tiež odpovedať na veľmi nepríjemné otázky. “Lewis bol do tohto sveta zasvätený veľmi skoro a riešil to. Naučil sa, ako jednať s médiami. Možno je teraz lepšie pripravený to zvládať ako predtým.”
“Toto je ďalšia zručnosť, ktorú si musia profesionálni športovci osvojiť: nezlostiť sa, keď sa vás dokola pýtajú tú istú a tú samú otázku, aj keď sa vám niekedy chce kričať,” doplnil Hill.
Podľa Alana McNisha spravil chybu aj Red Bull, ktorý vraj nepodporuje svojho jazdca dostatočne. Lepšie zvládnuté PR by Verstappenovi mohlo aj po psychickej stránke pomôcť.
“Ak sa na to pozriem z pohľadu šéfa tímu, tak by som zašiel za interným PR oddelením a pýtal sa ich: Dobre, čo sa teraz bude diať? Potrebujeme chrániť nášho jazdca a postarať sa o to, že bude mať poruke stratégiu, aby to mohol dosiahnuť,” zapojil sa do debaty Alan McNish. “Pretože nemôžete svojho jazdca len tak vyslať von, aby tam z neho bol cieľ. Musíte mu dať podporu a vystavať obranu. Myslím si, že na tomto fronte toho mohli spraviť o čosi viac.”
“Tom má právo, každé médium má právo klásť otázky. Pilot má právo na tie otázky neodpovedať, no ak neodpovedá, mal by byť slušný. Žiaľ, toto nebol tak celkom ten prípad. Nedopadlo to tak, ale myslím si, že mohli tie podporné mechanizmy vystužiť aj o čosi viac,” poradil Red Bull šéf tímu Audi vo Formule E.