Ajao Komacu: Schumacherova ochota a otvorenosť nám všetkým pomáha
Jedným z nováčikov, teda jazdcov, ktorí aktuálne pôsobia vo svojej prvej sezóne Formuly 1, je aj Mick Schumacher v službách amerického tímu Haas. Nemecký pilot si dokonca vyslúžil pochvalu za svoju ochotu a otvorenosť. Hlavný pretekový inžinier tímu Haas, Ajao Komacu, si túto Mickovu vlastnosť cení a tvrdí, že pomáha celému tímu.
„Od začiatku nám bolo všetkým jasné, že je veľmi, veľmi otvorený všetkým myšlienkam,” povedal Komacu. „Ak mu teda povieme: ‚Dobre, skúsme to, prečo nejdeme týmto smerom?‘, aj keď s tým nesúhlasí, rád to vyskúša. Či už je to nastavenie auta, alebo len správa pneumatík, štýl jazdy na jedno kolo, pretekové tempo, vždy to ochotne vyskúša.”
„Následne nám to poskytne veľmi dobré dáta. Či už to funguje alebo nefunguje, v každom prípade to (Mick) urobí, aby sme získali dáta a spätnú väzbu,” pokračoval hlavný pretekový inžinier tímu Haas.
„Celá tá ochota a otvorenosť vyskúšať všetko možné, byť konštruktívny aj v situácii, ako napríklad v Baku, kde sme mali problém s autom. Jeho jazdy boli tak prerušované, samozrejme som si istý, že bol v aute frustrovaný a nahnevaný,” povedal Komacu. „Ale aj napriek tomu zostal veľmi pokojný, konštruktívny, poskytol nám úžasnú spätnú väzbu. Keď teda takto pracujete, je to užitočné pre všetkých.”
„Urobil veľký pokrok vo všetkých oblastiach, ale myslím si, že v posledných pretekoch urobil skutočne veľký posun vpred v manažmente pneumatík,” zhodnotil Ajao Komacu.
Komacu neobišiel ani tímového kolegu Micka Schumachera, ktorým je takisto nováčik, Nikita Mazepin. Práve Mazepin za Mickom spočiatku zaostával a mal tiež niekoľko problémových situácii v samotných pretekoch. Hlavný pretekový inžinier Haasu však chápe, že Nikita potrebuje odlišné nastavenie monopostu ako Mick.
„Nikita má rád oveľa väčšiu stabilitu, najmä v zákrutách vo vysokých rýchlostiach, a Mick sa s tým dokáže vyrovnať,” povedal Komacu.
„Ale v pretekoch, pokiaľ ide o starostlivosť o pneumatiky, sa musíme viac zamerať na to, aby sme mali auto, ktoré je šetrné k pneumatikám. Ich požiadavky sú teda v skutočnosti úplne odlišné. Trvalo nejaký čas, kým sme to pochopili,” zhodnotil Ajao Komacu. „Myslím si, že po tejto stránke sa pomaly dostávame tam, kam chceme. Ale jedna vec je dostať (z auta) výkon na jedno kolo, a druhá vec je v nedeľu odjazdiť 300 kilometrov so správnou starostlivosťou o pneumatiky.”
„Mickovi sa darí skutočne veľmi dobre. Nedávno urobil celkom dobrý krok vpred, Nikita sa tam takisto dostane. Spočiatku bol trochu pozadu. Musíme pochopiť, aké odlišné, povedzme charakteristiky, potrebuje Nikita, aby sa cítil pohodlne. Stále na tom pracujeme, ale následne sa zlepšuje aj on. Neustále na tom pracujeme,” uzavrel Komacu.