logo F1online.sk

Shovlin: Červená vlajka Hamiltona zachránila pred vypadnutím

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2021

Lewis Hamilton mal počas víkendovej Veľkej ceny Veľkej Británie aj poriadnu dávku šťastia. Po kolízii s Maxom Verstappenom mal totižto poškodený monopost, ktorý sa však počas červenej fázy mechanikom podarilo opraviť. Nebyť toho, medzi vypadávajúcimi by sa ľahko mohol ocitnúť aj Brit.

Max Verstappen pri náraze len tesne minul tecpro bariéru a trafil priamo pneumatiky, ktoré sú obyčajne uložené za ňou. To maršálom vôbec nepomohlo a opravy sa napokon natiahli na približne polhodinu. Počas toho autá čakali v garáži, nuž a tímy komunikovali s FIA a obracali sa na ňu so žiadosťami o výmeny poškodených komponentov.

Veľmi vhod to prišlo Lewisovi Hamiltonovi, ktorému po kolízii v Copse hrozilo vypadnutie, ak by sa bariéry podarilo opraviť počas fázy safety car. “Poškodil sa nám ľavý predný ráfik v mieste kontaktu,” prezradil Andrew Shovlin. “Takže keby preteky neprerušila červená vlajka, nedokončil by ich.”

Okrem toho sme mohli vidieť zábery mechanikov, ako špeciálnymi lepidlami lepili senzor na ľavej strane predného krídla. Toto poškodenie však už nebolo také dramatické ako zničený ráfik. “Senzor teplôt pneumatík sa uvoľnil, takže sa tam kýval. Ale na naše prekvapenie je to tá najmenej dôležitá časť predného krídla a poškodila sa len ona.”

https://pbs.twimg.com/media/E6lcCK3XEAoprPt?format=jpg&name=large
FOM

Prerušenie pretekov po pár desiatkach sekúnd nariadilo riaditeľstvo pretekov, keď si uvedomilo, že vytiahnuť auto z bariéry a opraviť ju bude trvať príliš dlho. Kompetentní mali totižto obavy aj z toho, aké poškodenie utrpela pohonná jednotka. Netušili, či je bezpečné sa monopostu dotýkať.

“Keďže Maxovo auto stratilo kvôli tej intenzite nehody telemetriu, ani on a ani tím nevedeli potvrdiť stav jednotky ERS,” uviedol Michael Masi, pretekový riaditeľ. “Aj keď svetlo bolo zelené, pristúpili sme k tomu mimoriadne opatrne a vyslali tam dvoch členov tímu, čo je v súlade s protokolmi, že musíme auto skontrolovať, aby sme mali istotu, že je bezpečné ho začať vyťahovať.”

“Nuž a následne, samozrejme, prebehla oprava bariéry. Ako sme už pri opravách bariér videli, bolo to v prospech všetkých, že sme mali možnosť prerušiť preteky. Za takýchto okolností je to perfektný nástroj,” zdôraznil nakoniec.

Súvisiace články