Vowles uviedol, že vývoj monopostu W12 naďalej pokračuje
Tím Mercedes potvrdil, že vývojový plán monopostu s označením W12 ešte stále nie je na konci a na zlepšení výkonnosti sa stále pracuje.
Vývojová stratégia monopostu Mercedes W12 bola počas Veľkej ceny Štajerska mierne spochybnená, nakoľko Lewis Hamilton a Toto Wolff naznačili, že k ďalšiemu vylepšeniu ich vozidla by nemalo dôjsť. Začiatkom tohto týždňa však technický riaditeľ James Allison potvrdil, že pre súčasný monopost sú stále naplánované vylepšenia a naďalej sa pracuje na nových dieloch.
Viac informácií poskytol stratég James Vowles, ktorý priblížil viac podrobnosti o plánoch rozvoja vozidla W12. „Tento balík má niekoľko spôsobov, ako ho môžeme vysvetliť,“ povedal Vowles v tradičnom debrífingu. „Stále existuje viac výkonu, ktorý môžeme pridať a aerodynamické vylepšenia sú iba jednou oblasťou výkonnosti monopostu. Máme aj ďalšie prvky a oblasti tohto vozidla, ktorým môžeme pridať výkon a neustále to robíme.“
„Kedykoľvek môžete optimalizovať a vylepšiť balík, ktorý máte. Zvyčajne z toho nevyťažíte všetko hneď od začiatku. Vždy, keď sa vydáte na trať, získate viac a viac informácií a dát, dozviete sa o niečo viac o tom, ako využívať auto, ako využívať pneumatiky a ako optimalizovať celý balík. Áno, výsledkom je, že pokiaľ ide o veľké aerodynamické vylepšenia, v tomto roku budú zredukované, ale nie len u nás, ale u všetkých tímov? Domnievam sa, že áno. To však neznamená, že výkonnosť monopostu bude stagnovať,“ uviedol Vowles.
Hlavný stratég Mercedesu verí, že rýchlostná nevýhoda v porovnaní s Red Bullom bola počas Veľkej ceny Štajerska zapríčinená vlastnosťami trate a nadmorskou výškou. Lewis Hamilton sa sťažoval najmä na to, že rýchlosť Red Bullu je na rovinkách ohromná a v tíme si myslia, že na rovinkách strácali zhruba štvrť sekundy. Je potrebné poznamenať, že piloti Red Bullu jazdia s oveľa menším zadným krídlom, čím sa zníži odpor a zvýši sa maximálna rýchlosť. Vowles uviedol, že Mercedes má k dispozícii rovnaké krídla, ale verí, že ich využitie na tratiach ako je Red Bull Ring by neposkytlo žiadne dodatočné zisky.
„Máme k dispozícii viac zadných krídel, rovnako ako Red Bull a rovnako ako ďalšie tímy na štartovom rošte. Mohli by ste mať menšie zadné krídlo a na rovinkách ísť rýchlejšie, ale obetovali by ste výkon v zákrutách, čo má taktiež vplyv na degradáciu. Využívame rôzne simulácie, aby sme si prešli nastaveniami všetkých zadných krídel, ktoré máme k dispozícii a prichádzame s optimom toho, čo by sme mali na tejto trati využívať. S tým, čo by sme mali využiť pri predbiehaní, kvalifikácii a pretekoch, no a v našom prípade to vychádza z nastavenia zadného krídla, ktoré vidíte,“ povedal hlavný stratég Mercedesu.
Zaujímavou otázkou bolo, aký je nedeľný program tímu Mercedes. „Na preteky, ktoré začínajú o tretej hodine, ako tomu bolo počas Veľkej ceny Štajerska, prichádzame na okruh okolo deviatej ráno. To znie ako veľké množstvo času, ale v skutočnosti mi to pripadá ako niekoľko minút. Dôvodom je to, že je potrebné urobiť nesmierne veľa práce na to, aby sme sa pripravili.“
„Ráno vyhodnocujeme, aký vplyv bude mať aktualizovaná predpoveď počasia. Máme rozhovor s jazdcami o stratégiách, aby sme sa uistili, že sú absolútne pripravení na veľké množstvo situácií, ktoré môžu počas pretekov nastať. Čo ak pôjdeme na dve zastávky v boxoch? Čo od nich očakávame? Čo ak je Verstappen rýchlejší? Čo ak je pomalší? Čo ak sa dostaneme do vedenia v pretekoch? Čo ak bude výjazd bezpečnostného vozidla v piatom kole?”
“Potom máme spoločný brífing, všetci inžinieri, jazdci, továrne v Brixworthe a Brackley, aby sme dali dokopy prácu, ktorá sa vykonala počas noci, pretože po kvalifikácii práca nekončí, ale v podstate začína.,“ uviedol Vowles.
- Značky
- James Vowles
- Mercedes