logo F1online.skF1online.sk

Briatore pripustil, že pri manažovaní svojich jazdcov spravil chybu

Franco Colapinto
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 12:32

Jack Doohan musel po šiestich veľkých cenách uvoľniť miesto Francovi Colapintovi. Napokon sa však ani mladý Argentínčan nedokázal presadiť. Najvrchnejší šéf Alpinu Flavio Briatore pripúšťa, že pri práci s mladíkmi zrejme spravil chybu a vyvíjal na nich priveľký tlak.

Veľká cena Miami bola zatiaľ pre Jacka Doohana poslednou. Novozélandský jazdec bol sklamaný, že nedostal viac priestoru vzhľadom na to, že ako absolvent juniorských šampionátov vôbec nepoznal okruhy z úvodu ročníka.

Keď sa mala Formula 1 vydať na európske trate, na ktorých jazdia aj šampionáty F2 a F3 a mladíci ich poznajú, dostal šancu Franco Colapinto. Napriek tejto výhode a napriek tomu, že už má skúsenosti z Williamsu a tento rok odjazdil deväť pretekov, nedokázal ani raz bodovať. Pierre Gasly za ten istý čas získal trinásť bodov.

“Vymenili sme Doohana za Franca, ktorý má možno rovnaký problém s príliš veľkým tlakom vo Formule 1,” zamyslel sa v Zandvoorte Flavio Briatore. “Možno sme ho dostali pod príliš veľký tlak. Musíme brať ohľad aj na to, že pilot je len človek. Niekedy musíme chápať, čo sa deje v hlavách týchto mladíkov, ktorí majú 19, 20, 22 alebo 23 rokov.”

“Niekedy je to naša chyba, že podceňujeme ľudskú stránku jazdca. Neustále riešime načasovanie, možno som pri manažovaní jazdca niečo prehliadol,” pripúšťa svoj podiel viny bývalý manažér Fernanda Alonsa, ktorý však v Benettone dohliadal aj na začiatok kariéry Michaela Schumachera.

Neposadil Alpine do kokpitu Franca Colapinta priskoro? “Myslím si, že pre jazdca je veľmi ťažké pracovať s týmto autom. Možno Francov príchod do Formuly 1 nebol dobre načasovaný a potreboval by ešte jeden rok. Pri pohľade na výsledky nie som spokojný, to je dôležité. Veľmi sa snažil, my sme sa veľmi snažili s jeho inžiniermi, aby sme mu vo všetkom vyhoveli, ale takéto výsledky som od Colapinta neočakával.”

Na holandskej tlačovej konferencii bol aj James Vowles, ktorý dal Francovi Colapintovi pred rokom šancu a mladík ju spočiatku dokázal skvele premeniť. Neskôr sa však ocital pod čoraz väčším tlakom a jeho výkonnosť začala upadať.

“Keď pilot nie je pod tlakom, dokážete z neho dostať viac, pretože si nelámu hlavu nad tým, že svojimi aktuálnymi výkonmi musia spraviť dojem. Dobrým príkladom je to, keď sme prvýkrát posadili Franca do auta v Silverstone. On si myslel, že to je jeho jediná šanca dostať sa sem, no ja som mu predtým povedal: Toto nie je o časoch na kolo. Musíš sa uvoľniť a užiť si tieto momenty, pretože už sa nemusia opakovať. On podal ohromujúci výkon,” pripomenul Colapintov prvý piatkový tréning.

Vowles však poukazuje aj na iný faktor. “Druhou odlišnosťou je to, že štartový rošt je v rozmedzí troch desatín. Keď spravíte drobnú chybu, a drobná chyba vás stojí desatinu, tak ste na poslednom mieste. Je to celkom iný svet ako kedysi, keď si nikto nemusel ani všimnúť, že ste za kolegom zaostali o desatinu. Toto sú tie dve zmeny, ktoré im dosť komplikujú situáciu.”

Súvisiace články

Diskusia