logo F1online.sk

Igora Drajv prejde zásadnými úpravami, trať sa predĺži o viac ako kilometer

Igora Drajv, Rusko
© Twitter/Geobrugg Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 6. 2021

V roku 2023 sa Veľká cena Ruska presunie z nudného a nepopulárneho Soči na okruh Igora Drajv neďaleko Petrohradu. Podobne ako trať na brehoch Čierneho mora, je aj táto dielom známeho architekta Hermanna Tilkeho, avšak ešte predtým než otvorí svoje brány pre Formulu 1, prejde zásadnými zmenami.

Zrejme nejeden fanúšik po oznámení zmeny klikol na YouTube, aby sa pozrel, ako vlastne tento okruh vyzerá. Na prvý pohľad možno zaujme svojimi horizontami, avšak je viac ako zrejmé, že trať je pre Formulu 1 príliš krátka a príliš kľukatá. Hrozia teda problémy s predbiehaním, čo sa týka aj o kolo pomalších pilotov. Organizátori však majú pripravený plán. Igora Drajv do roku 2023 prejde zmenami, ktoré okruh zmenia na nepoznanie.

„Máme v pláne predĺžiť celkovú dĺžku trate,“ povedal pre Motorsport.com promotér Alexej Titov. „Pri súčasnej konfigurácii patrí trať medzi najkratšie v kalendári. Je teda potrebné ju predĺžiť. Zvýši sa aj prevýšenie, niektoré zákruty budú klopené, takže zo športového hľadiska to bude vzrušujúce.“

K zmenám dôjde najmä v záverečnej časti trate, ktorá bude predĺžená. Celková dĺžka okruhu sa zvýši o viac ako jeden kilometer zo súčasných 4,08 na 5,18 kilometra. V dôsledku toho sa predĺži ako zadná, tak cieľová rovinka, aby sa zlepšili šance na predbiehanie. Namiesto súčasných zákrut 12, 13 a 14 vznikne úplne nová sekcia s vysokým prevýšením ako na horskej dráhe.

Súčasná konfigurácia
Nová konfigurácia

Promotéri okrem toho avizujú investície do infraštruktúry, ktoré však nebudú také významné. Okruh otvorili v roku 2019 a jeho vybavenie patrí k najmodernejším, preto to ani nie je nevyhnutné. „Nebude to žiadna globálna rekonštrukcia. Pokiaľ ide o zariadenia tak sa príliš nelíšia od tých, ktoré sú na súčasných moderných európskych okruhoch.“

„Stefano Domenicali nám dal veľmi pozitívnu spätnú väzbu. Samozrejme, máme nejaké pripomienky k určitým bodom, ktorým sa musíme venovať, aby okruh vyhovoval potrebám Formuly 1. Všetko sú to však pripomienky technickej povahy,“ dodal Titov.