logo F1online.sk

Mercedes poukazuje na rýchlosť Red Bullu, Verstappen si chce vytlačiť fotky zadného krídla

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull Racing
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 6. 2021

Máme tu ďalší predmet mediálnej a politickej vojny Mercedesu a Red Bullu? Po flexibilných krídlach, tlakoch v pneumatikách a zastávkach v boxoch, čelí líder šampionátu tlaku aj tento víkend. Činovníci Mercedesu a niektorí novinári poukazujú na ich novú pohonnú jednotku, ktorú Honda priviezla na Paul Ricard. Sobotný kvalifikačný „polesitter“ Max Verstappen tieto otázky nechápe a tvrdí, že Red Bull len stavil na nižší aerodynamický odpor.

Tím z Milton Keynes absolútne dominoval v druhom sektore na Paul Ricard. V úvode druhého stintu čelil Max Verstappen veľkému tlaku zo strany Lewisa Hamiltona, na rovinke Mistral sa však zakaždým ubránil. Honda pritom vo Francúzsku nasadila na svoje monoposty nové pohonné jednotky, ktoré však nesmú priniesť vyšší výkon. Vývoj motorov je totiž v priebehu roka zmrazený a dodávatelia môžu robiť zmeny len za účelom vylepšenia spoľahlivosti. Práve na Paul Ricard však Toto Wolff a Lewis Hamilton vypustili niekoľko vyjadrení, ktoré poukázali na skvelú výkonnosť Red Bullu na rovinkách.

Wolff potom v Štajersku svoje vyjadrenia korigoval a vyhlásil, že tým určite nechcel poukázať na nové pohonné jednotky Hondy. Lewis Hamilton však po skončení štajerskej kvalifikácie túto tému znovu otvoril: „Tento víkend sú opäť veľmi rýchli na rovinkách a my im len ťažko dokážeme konkurovať,“ povedal sedemnásobný šampión.

Napohľad možno nevinné vyjadrenie vynára množstvo otázok, ktorých sa médiá pochopiteľne hneď chytajú. Aj renomovaný Auto Motor und Sport prehlásil, že podľa ich zdrojov získal Red Bull vďaka novému motoru štrnásť koní k dobru. Podľa Helmuta Marka však spočíva výhoda jeho tímu na domácej trati aj v tom, že turbo Hondy pracuje lepšie vo vyšších nadmorských výškach.

„Myslím, že nabudúce prinesiem vytlačený obrázok nášho zadného krídla, aby ste videli ten rozdiel. Potom ho nechám medzi novinármi kolovať a každý sa naňho môže pozrieť,“ prehlásil po sobotnej kvalifikácii Max Verstappen.

Zadné krídla Red Bullu totiž boli vo Francúzsku objektívne menšie než tie Mercedesu. Vďaka tomu mal monopost RB16B na rovinkách nižší aerodynamický odpor.

„Tieto otázky dostávam už asi dva alebo tri týždne. Vraj sme na rovinách veľmi rýchli, áno to sme, ale pozrite sa na naše zadné krídla.“

„Iste, oproti minulému roku odviedla Honda skvelú robotu, ale náš aktuálny motor je v porovnaní s tým zo začiatku sezóny vylepšený len po stránke spoľahlivosti. Žiadnu výkonnostnú výhodu sme nezískali. Nabudúce teda zapnem svoju tlačiareň a nechám medzi vami kolovať pár fotiek,“ povedal Verstappen.

Súvisiace články