logo F1online.sk

Abiteboul priznal finančné škrty, dotkli sa aj motora

Cyril Abiteboul
© Renault Sport F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 7. 2020

Po tom, čo bol štart sezóny v marci odložený na neurčito, dohodla sa desiatka tímov spolu s FIA a Liberty Media na rade reštriktívnych opatrení. Medzi nimi aj zmrazenie vývoja pohonných jednotiek. To znamená, že špecifikácia motora, s ktorou tím do sezóny vstúpi, s tou musí vydržať až do konca roka. Maximálny počet komponentov, ktoré môžu tímy nasadiť zostal zatiaľ nezmenený, výsledné číslo bude zrejme záležať aj od finálneho počtu veľkých cien.

Niektorí dodávatelia, ako Mercedes alebo Honda, dokázali novú špecifikáciu pohonnej jednotky pripraviť na júlový (re)štart sezóny. Tí tak začnú ročník s vylepšenými agregátmi. Renault a Ferrari naopak novú generáciu motorov k dispozícii nemajú, v Rakúsku tak odštartujú s rovnakou špecifikáciou, aká bola pôvodne určená do Austrálie a pri tej budú takisto musieť zostať až do konca sezóny.

Kým Ferrari medzi dôvody zaradilo napríklad aj pandémiu, ktorá sa zvlášť cez Taliansko prehnala obzvlášť krutým spôsobom, Renault priznal finančné škrty. Francúzska automobilka na tom z ekonomického pohľadu nebola najlepšie ešte pred koronakrízou, ktorá všetky problémy ešte prehĺbila.

„Pristúpili sme k určitým kompromisom a niečo zoškrtali. Museli sme tak učiniť, aby sme prekonali túto krízu, ktorá bola veľmi náročná,“ povedal boss Renaultu Cyril Abiteboul. „Hovoríme pritom o veľmi významnom znížení rozpočtu. Diskutovali sme o tom aj s našimi sponzormi, ktorí sa k nám zachovali veľmi lojálne. Každý z nás teraz vo svojom biznise čelí výzvam.“

„Museli sme prijať určité rozhodnutia a jedným z nich bolo prerušiť vývoj motora. Sústredíme sa tak na naše najbližšie kroky. V tomto roku teda neočakávame žiadne vylepšenie motora.“

Renault vlani zažil náročnú sezónu. Prišiel o pozíciu najlepšieho zo „zvyšku sveta“ a stratu na najlepšie tri tímy nijako nezmenšil, práve naopak. Rodák z Paríža sľubuje, že niektoré dôvody vlaňajšieho zlyhania boli identifikované.

„Áno, v roku 2018 sme síce boli v šampionáte na štvrtom mieste, no bolo jasné, že neudržíme vývojové tempo tak, aby sme sa dotiahli na najlepších. Trajektória McLarenu bola naopak veľmi dobrá. Museli sme preto urobiť zmeny, ktoré nás viedli k obmene technického oddelenia v Enstone,“ povedal Abiteboul.

„Po stránke motora sme urobili dobrý progres, myslím, že v tomto smere máme určité uznanie. Teraz sa sústredíme na samotné auto, aj preto sme sa z pohľadu ďalšieho finančného plánovania rozhodli takto,“ dodal.