logo F1online.sk

Vettel sa do toho dostáva, no ešte to nie je stopercentné, hodnotí Szafnauer

Sebastian Vettel
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala30. 5. 2021

Sebastian Vettel v Monaku príjemne prekvapil. Na trati, na ktorej rozhodujú schopnosti pilota a jeho sebavedomie, Nemec predviedol učiteľskú jazdu a pripísal si premiérové body v sezóne. Šéf stajne Otmar Szafnauer však pripomína, že Vettel ešte stále nie je stopercentne spokojný so svojím autom.

Bývalý pretekár tímov Leyton House, March a Sauber Karl Wendlinger sa po Monaku vyjadril na Vettelovu adresu veľmi pochvalne. “Vettel bol celý víkend veľmi, veľmi dobrý. Bol lepší ako jeho auto. Vettelovi sa teraz oveľa lepšie darí zosúladiť sa s autom ako v predchádzajúcich týždňoch. V Monaku z neho teda dokázal dostať veľa.”

“Ešte uvidíme, či išlo o ten zlom. Prvýkrát sa však v aute cítil komfortne. Musíte sa v aute cítiť komfortne, ak v Monaku získate taký výsledok,” snaží sa vysvetliť si Vettelovo znovuzrodenie rakúsky pretekár.

Monako je však špecifickým okruhom. Na potvrdenie toho, že Vettel je už v monoposte spokojnejší, si budeme musieť ešte aspoň týždeň počkať. Otmar Szafnauer nás zatiaľ pripravuje na to, že ešte to nie je celkom ono.

“Ešte to nie je stopercentné. Bavil som sa s ním pred víkendom (v Monaku), ale je blízko,” vysvetľuje Otmar Szafnauer. “Cíti sa oveľa komfortnejšie, po každých pretekoch a po každej časti kvalifikácie je bližšie a bližšie.”

“Bavil som sa aj s inými pilotmi, ktorí vystriedali tímy. Všetci si prechádzajú podobným procesom. Hovoria, že to odhadujú na päť pretekov, kým sa v aute budú cítiť naozaj dobre. Snažíme sa tu predpovedať budúcnosť, ale ja tipujem, že pri Sebovi to bude podobné,” špekuluje rodák z Rumunska.

Podobne ako Wendlinger však aj Szafnauer poukázal na to, že Vettelovi sa podarilo získať najlepší výsledok pre Aston Martin na jednom z najnáročnejších okruhov v kalendári, na ktorom je dôležité byť s monopostom “na jednej vlne”.

“V aute sa cíti čoraz komfortnejšie a hlavne v strede poľa sú rozdiely naozaj drobné. Ak sa v aute necítite pohodlne a netlačíte ho až na limit, ale ho hoci len trochu podleziete, tak už strácate jednu alebo dve desatiny. On sa však v aute cíti o čosi lepšie, neexistuje náročnejšia trať ako Monako, ak sa tak necítite,” dodal.