logo F1online.skF1online.sk

Leclercova nehoda rozprúdila debatu: Žiada sa úprava pravidiel?

Charles Leclerc
© FOM
Ladislav Király
Ladislav Király25. 5. 2021

Charles Leclerc havaroval v závere monackej kvalifikácie a týmto počinom si paradoxne zabezpečil kvalifikačné víťazstvo. Napokon to pre neho malo zdrvujúce následky a do pretekov ani nenastúpil, ale teoreticky sa mohlo stať, že by mu niečo takéto pomohlo.

Ostatní súperi prišli o šancu dokončiť svoje ostré kolá a ak by mechanici jeho auto dokázali opraviť, ostala by mu pole position. Začalo sa teda uvažovať o tom, či by nemalo prísť k úprave pravidiel. V IndyCar alebo IMSA je to tak, že ak niektorý jazdec takto vyvolá červenú vlajku, príde o svoj najrýchlejší čas.

Podľa šéfa Mercedesu Tota Wolffa by bolo „inteligentné“, ak by o niečom takom Formula 1 popremýšľala. Určite by sme sa minimálne vyhli špekuláciám, či to niekto náhodou nespravil úmyselne.

„Podobne, ako vždy, keď sa niečo objaví, tak sa na to FIA, Formula 1 a tímy detailne pozrú a zvážia to,“ povedal riaditeľ pretekov Michael Masi. “Áno, poznám pravidlo IndyCar, pričom niečo také platí aj vo viacerých ďalších medzinárodných sériách FIA a rovnako aj v národných šampionátoch po celom svete.“

„Posvietime si na to a spolu s kľúčovými zodpovednými ľuďmi rozhodneme, či by to bolo vhodné alebo nie,“ dodal Masi.

Formula 1 zažila nepríjemné situácie v rokoch 2006 a 2014, keď sa v La Rascasse previnil Michael Schumacher a v Mirabeau Nico Rosberg. Obaja si zabezpečili kvalifikačné víťazstvo, pričom Schumacher bol napokon uznaný vinným, no Rosberg nie.

„Bolo celkom jasné, že Leclerc teraz spravil chybu,“ zdôraznil Masi. „Pozrel som si to a pozrel som sa aj na dáta. Okrem toho som si vypočul tímovú komunikáciu a ozaj si nemyslím, že by si bol niektorý jazdec ochotný takto vážne poškodiť auto. Hlavne vzhľadom na dôsledky, ktoré to môže mať.“

Súvisiace články

Diskusia