logo F1online.sk

Jamamoto má zmiešané pocity: Srdcom auta bude Honda, ale vlastne to Honda nebude!

Masaši Jamamoto
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király6. 4. 2021

V Honde pred časom padlo rozhodnutie, že automobilka po skončení aktuálnej sezóny opustí Formulu 1. Predtým odišla po roku 2008 a vrátila sa v roku 2015, takže príliš dlho na scéne nebola. Výkonný riaditeľ Masaši Jamamoto priznal, že zo vzniknutej situácie má do istej miery „zmiešané pocity“.

Honda sa z hry celkom nevytratí, pretože svoju technológiu odovzdá spoločnosti Red Bull Powertrains. Tá si bude pohonné jednotky Honda vyvíjať vo vlastnej réžii a bude tak stavať na základe, ktorý vybudovala japonská spoločnosť.

„S Red Bullom sme sa dohodli na celkovom smerovaní a aktuálne sme vo fáze doťahovania detailov týkajúcich sa toho, ako by Honda mohla od budúceho roku podporovať tento program,“ uviedol Jamamoto, ktorého slová priniesla oficiálna stránka F1. „Na tejto časti naďalej pracujeme.“

Z uvedeného je zrejmé, že Honda síce šport opustí, no v niečom podľa všetkého bude pomáhať. Možno bude na diaľku dodávať know-how, ale ťažko povedať, pretože nič ďalšie sa z uvedených slov nedalo vyčítať.

„Osobne som ozaj rád, že od budúceho roku budú mať niečo, čo sme vyrobili my. Ako Honda chceme Red Bullu pomôcť konkurencieschopnou pohonnou jednotkou, s ktorou dokážu bojovať o titul. Ak by sa to podarilo, bolo by to ozaj skvelé. Na aute ani na motore nebude logo Hondy, takže to budú tak trochu zmiešané pocity… keďže tam reálne bude jednotka Hondy. Srdcom auta bude Honda, ale vlastne to Honda nebude!“

Honda priniesla do aktuálnej sezóny veľmi kvalitnú pohonnú jednotku, okolo ktorej je zaujímavý príbeh. „Pôvodne pred Covidom to bolo tak, že táto pohonná jednotka mala prísť v tomto roku. Keď však prišiel Covid, tak mal vplyv na náš vývoj a odložili sme to na rok 2022. Následne sme však oznámili náš odchod z F1, takže nový motor sme opäť presunuli na rok 2021.“

„Vývoj motora pre rok 2022 sme kvôli Covidu na chvíľu zastavili, možno na pár mesiacov, ale potom sme ho urýchlili už pre rok 2021. Časovo to bolo veľmi náročné a nahustené. Inžinieri v Sakure odviedli veľmi dobrú prácu,“ pokračoval Jamamoto. „Boli sme si istí tým, že tento motor nám ponúkne vyšší výkon, takže sme chceli nasadiť niečo s vyšším výkonom. Boli sme ozaj mimoriadne odhodlaní.“

„Celkovo bude veľmi ťažké vyhrať všetky podujatia, prípadne byť rýchli na všetkých okruhoch. S Red Bullom však veľmi dobre komunikujeme a sú preteky, o ktorých si myslíme, že by sme ich mali vyhrať. Nuž a v tých ostatných sa musíme pokúsiť minimálne o pódium,“ dodal Masaši Jamamoto.

Súvisiace články