Shovlin z Mercedesu: Voči Red Bullu nemáme výhodu vôbec v ničom | Magazín F1 - F1online.sk

Shovlin z Mercedesu: Voči Red Bullu nemáme výhodu vôbec v ničom

Lewis Hamilton
zdroj: Twitter/Mercedes

Mercedes a Red Bull zviedli v priebehu Veľkej ceny Bahrajnu parádny boj. V kvalifikácii bol rýchlejší Red Bull, avšak v pretekoch sa zdalo, že Lewis Hamilton sa Maxa Verstappena dokáže držať. Zvolil inú stratégiu, vďaka ktorej napokon aj vyhral.

V Mercedese sú však vzhľadom na všetky dáta presvedčení o tom, že Red Bull je lepší a Mercedes ťažil len zo stratégie. „V porovnaní s nimi nemáme žiadne silné stránky. Takto by som to povedal,“ vyjadril sa šéfinžinier Mercedesu pre dianie na trati Andrew Shovlin.

„Prežili sme mnoho rokov, počas ktorých sme sa mohli spoliehať na našu rýchlosť na rovinkách, prípadne na rýchle zákruty alebo prepojené zákruty. Ak sa však pozrieme na toto predstavenie, tak sme na nich čas nezískavali nikde.“

„V kvalifikácii to bolo tak, že v našich najlepších zákrutách sme sa im dokázali vyrovnať, ale v ostatných boli rýchlejší. Potrebujeme teda rýchlejšie auto, je to jednoduché,“ skonštatoval Brit.

Tímy to aktuálne s vývojom nemajú jednoduché, pretože sa pomaly ale isto koncentrujú na rok 2022 a príchod nových pravidiel. Okrem toho už fungujú pod rozpočtovým stropom a majú obmedzené množstvo času, ktorý môžu stráviť vo veterných tuneloch.

„Musíme sa orientovať skôr na menšie oblasti, napríklad na jazdné vlastnosti. V tejto sezóne napokon budú rozhodovať menšie záležitosti, ako zvyčajne. Neviem si predstaviť, že by sme vyvíjali tak dobre, aby sme sa dostali jasne dopredu. A súčasne dúfame, že ani Red Bull nebude vyvíjať natoľko, aby sa dostali jasne dopredu.“

V rozhovore padli slová aj o „low-rake“ charakteristikách Mercedesu. Celý monopost tohto tímu je omnoho „plochší“, ako auto Red Bullu, ktoré má výrazne vyššiu zadnú časť. Rozdiel v zadnej časti predstavuje minimálne 5 centimetrov a ako sa ukazuje, „low-rake“ autá majú s novými pravidlami problém.

„Určite nemôžeme len tak zdvihnúť zadnú časť auta o tri centimetre a pracovať s tým. To by sme mohli sezónu rovno odpísať, pretože takto by sme stratili veľmi veľa,“ dodal Andrew Shovlin.

Dodajme, že téme „low-rake“ a „high-rake“ sme sa venovali v našom nedávnom podcaste:

Možno vás zaujme

Komentáre