logo F1online.sk

Vowles neverí, že Mercedes bude začiatkom sezóny pred Red Bullom

Valtteri Bottas
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 3. 2021

Horúcou témou po skončení predsezónnych testov je výkonnosť Mercedesu. Ten mal v Bahrajne až prekvapujúco veľa problémov. Prvým bola „tancujúca“ zadná časť monopostu, druhým spoľahlivosť. Mohol by byť Red Bull v tejto sezóne vážnym kandidátom na titul?

Mercedes po testoch vydal tradičný debriefing, podobne ako po každej veľkej cene. V ňom hlavný stratég tímu James Vowles a šéf pretekových operácií Andrew Shovlin zhodnotili tri dni v Bahrajne a zodpovedali niektoré divácke otázky. Obaja pritom opäť zopakovali obavy Mercedesu a tvrdenia, že „červené býky“ sú na tom pred štartom sezóny lepšie než obhajcovia titulu.

„Čelíme veľkému množstvu otáznikov,“ vyhlásil Vowles. „Nikto v padoku nedokáže presne určiť ako na tom tímy sú, nejaké indície však na povrch vyplávali. Povedal by som, že Red Bull je po stránke výkonnosti pred nami. Počas testov sa predviedli excelentne, no stále sú to len testy a čakajú nás iba prvé preteky z celkových 23.“

„Čaká nás vyrovnaná sezóna? Povedal by som, že áno. Red Bull je silný protivník, ktorý má k dispozícii silný balík a veľmi dobre sa odrazili do novej sezóny. Čakajú nás okruhy s rôznym charakterom a som si istý, že v porovnaní s nimi to pôjde zhora-dole.“

„Neverím však tomu, že sezónu začneme pred nimi alebo získame späť výkonnosť, ktorá nám chýbala. Myslím, že v tomto roku nás čaká vyrovnaný šampionát,“ dodal Vowles.

Počas testov sme zo strany Mercedesu skutočne videli viacero zaváhaní. Lewis Hamilton sa “roztočil” hneď dvakrát, objavili sa tiež problémy so spoľahlivosťou. Na druhú stranu Red Bull pôsobil veľmi sebaisto a stabilne, čo potvrdili aj samotní piloti. Otázne je, či nám Mercedes opäť neskrýva nejaké to prekvapenie.

„Bolo celkom evidentné, že naše auto sa ťažšie ovláda. Na druhú stranu monopost Red Bullu pôsobil veľmi stabilne, najmä v treťom sektore. Z vonkajšieho pohľadu to bolo očividné a povedal by som, že to potvrdzujú i samotné časy. Je férové povedať, že ako tu sedíme nemáme odpovede na všetko, keďže to točíme asi 24 hodín po skončení testov. Pozbierali sme však obrovské množstvo dát a máme pred sebou dlhú cestu v snahe pochopiť, čo naše problémy v zadnej časti spôsobilo,“ povedal Vowles.

Svoje vysvetlenie k nervóznej zadnej časti monopostu W12 dodal aj Shovlin.

„Vietor to celé skomplikoval. Keď vám vietor fúka do chrbta strácate množstvo prítlaku. Auto bolo náchylné najmä v zákrutách, kde vietor fúkal do zadnej časti auta. Okrem toho môže na tomto okruhu ľahko dôjsť k prehrievaniu pneumatík. Takže je v tom hneď viacero problémov,“ povedal Shovlin.

„Videli sme, že niektorí naši súperi tieto problémy nemali, čo je pre nás dôležité. Musíme sa koncentrovať na túto oblasť a pochopiť, prečo zadná časť nášho monopostu nebola dostatočne stabilná, ako ju môžeme zastabilizovať a presne na tom momentálne pracujeme.“

„Dúfajme, že počas prvého víkendu sezóny to piloti nebudú mať také ťažké, pretože na časy, ktoré zajazdili, sa museli dosť nadrieť,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články