logo F1online.sk

Racing Point víta aerodynamické obmedzenia

Lance Stroll
© Twitter/Racing Point
Ladislav Király
Ladislav Király16. 6. 2020

Vynútená prestávka a povinné zatvorenie tovární sa postarali o pomerne dlhé prerušenie vývoja. Tímy preto v priebehu ročníka nasadia menej noviniek, ako tomu bolo inokedy a touto otázkou sa aktuálne zaoberajú aj v Racing Pointe. Kedy niečo nasadia a aké veľké to bude?

„Vyzerá to tak, že pripravíme jedno väčšie vylepšenie pre druhú polovicu sezóny, v ktorej by sme mohli dostať osem ďalších pretekov. Dúfam, že to bude tak,“ povedal šéf tohto tímu Otmar Szafnauer pre Motorsport-Total.com.

Aj v roku 2021 budú nasadzované rovnaké monoposty, takže tímy nebudú môcť vyvíjať nové stroje. „Ak by sme mali slobodu a mohli by sme postaviť celkom nové auto, našli by sme toho k dobru omnoho viac. Takto máme dosť zviazané ruky.“

„V júli sa sezóna ešte len začne, pričom zvyčajne v takomto období už vyrábame šasi pre budúci rok. Tentoraz toho pre rok 2021 nemôžeme veľa zmeniť, ale predsa len môžeme pokračovať v budúcom aerodynamickom vývoji.“

Okrem iného sa bude v budúcnosti obmedzovať aj množstvo času stráveného vo veterných tuneloch, už v budúcom roku približne o tretinu, no v prípade niektorých tímov to kvôli zamýšľaným hendikepom bude aj viac. V stajni so sídlom v Silverstone tieto kroky vítajú.

„Je to správny krok, pretože keď ste vo veternom tuneli, vaše výdavky idú nahor,“ skonštatoval Szafnauer. „Na jednotlivé modelové súčiastky potrebujete peniaze. Treba ich normálne vyrobiť, prípadne vytlačiť v 3D tlačiarni a často sú z karbónu.“

„Rozhodne teda nie sú lacné a keď prinesú vylepšenia, treba vyhotoviť skutočné súčiastky a dať ich na auto. Následne z nich tím potrebuje šesť alebo sedem sád, pretože v kalendári nás môžu čakať aj tri podujatia nasledujúce okamžite po sebe.“

„Príde nehoda a nebudeme mať dva týždne na to, aby sme si súčiastky opäť vyrobili. Musíme ich mať okamžite k dispozícii, takže to bude iné,“ dodal Otmar Szafnauer.

Súvisiace články