Todt chce Vettela naďalej v F1, veľké tímy by privítal v iných sériách


Sebastiana Vettela čaká posledná sezóna vo farbách Ferrari a jeho ďalšia budúcnosť je otázna. Veľmi reálne tu pritom hrozí možnosť, že Formulu 1 bude musieť opustiť. Ak sa teda nestane zázrak a nedostane šancu v Mercedese.
„Motoršport je kombináciou človeka, stroja a tímovej práce,“ povedal prezident FIA Jean Todt pre Corriere della Sera reagujúc na Vettelovu situáciu. „Ak jedna z týchto súčastí chýba, tak nefungujú ani ostatné. A nevideli sme to len pri Vettelovi, ale aj predtým pri Alonsovi, ktorý takisto nevyhral.“
„Sebastian vyhrával v časoch, keď mal konkurencieschopné auto a to isté platilo aj o Schumacherovi, ktorý do Ferrari prišiel v roku 1996, ale na titul čakal do roku 2000.“
Schvaľuje teda Todt rozhodnutie Ferrari rozísť sa s Vettelom? Alebo ako to celé vlastne vníma? „Nikoho nechcem kritizovať,“ odpovedal Francúz. „Sebastian je veľmi talentovaný jazdec, ktorý však do týchto chvíľ pre rok 2021 nemá auto. Dúfam, že dostane zmluvu. Je to dôležité jednak pre Sebastiana, ale aj pre Formulu 1 ako takú.“
Todt sa okrem toho zamýšľal aj nad ďalšou otázkou. Keďže Ferrari či Mercedes budú musieť znižovať počty zamestnancov, možno ich prevelia do iných sérií. Podľa neho by to vôbec nebolo zlé, práve naopak.
„Museli sme byť tvrdí, pretože s doterajšími nákladmi by už Formula 1 nebola udržateľná,“ reagoval bývalý šéf tímu Ferrari na zníženie rozpočtového stropu na 145 miliónov dolárov ročne. „Rozdiely medzi veľkými, stredne veľkými a malými tímami boli veľmi veľké.“
Mercedes medzitým začal pôsobenie vo Formule E a Ferrari uvažuje napríklad o IndyCar. „Aký význam malo minúť viac ako pol miliardy za rok na jednu pretekársku sériu? Veď to je pre šport ako taký zlé. Podobne, ako vo všetkých ekonomických sektoroch, aj v F1 teraz príde k obmedzeniu počtu ľudí, ktorí následne dostanú príležitosť pracovať inde.“
„V časoch, keď som bol mladý, tak Jim Clark alebo Jochen Rindt jazdili v rôznych sériách, a to súčasne. Bola to skvelá éra. Bol by som rád, ak by Ferrari, Mercedes a Red Bull so svojimi továrenskými tímami bojovali o víťazstvo v Le Mans,“ dodal Jean Todt.