logo F1online.sk

Šprintové preteky „superkvalifikácia“ by sa nemali oslavovať pódiom

Autá Lewisa Hamiltona a Maxa Verstappena po kvalifikácii
© Red Bull Content Pool
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko7. 3. 2021

Plány na zavedenie superkvalifikácie, teda šprintových pretekov, ktoré by určili poradie hlavných nedeľných pretekov, sú stále aktuálne. Dnes sa však pozrieme na záver takejto šprintovej udalosti, ktorá by sa nemala oslavovať pódiom.

„Musíme sa uistiť, že existuje rozdiel medzi superkvalifikáciou a ikonickou oslavou pretekov, ktorá je slávnostným okamihom na konci podujatia v nedeľu popoludní,“ uviedol Stefano Domenicali, súčasný generálny riaditeľ Formuly 1.

„To je vrchol podujatia a musí sa udržať samostatne od ostatných momentov. Najdôležitejšou slávnosťou teda bude stále nedeľné popoludnie, a nie sobota,“ zhodnotil Domenicali.

Ak plány na realizáciu superkvalifikácie získajú potrebnú podporu od tímov, nový formát sa zavedie pre tohtoročnú Veľkú cenu Kanady, Talianska a Brazílie.

„Teraz definujeme šprintové preteky a ich program predstavíme pred Veľkou cenou Bahrajnu,“ uviedol šéf Formuly 1 podľa f1i.com.

Predmetom diskusie však stále ostáva názov pre prípadný sobotný šprint. Výkonný riaditeľ tímu Alpine, Marcin Budkowski navrhol, aby sa im hovorilo „superkvalifikácia“, a teda aby nedošlo k zámene s hlavným nedeľným podujatím.

„V piatok sa kvalifikujete, v sobotu ideme pretekať a v nedeľu opäť,“ uviedol Budkowski tento týždeň pre médiá. „Je to skutočne vzrušenie rozložené do troch dní.“

„Takže poďme skúsiť nový formát. Je to skvelá príležitosť zistiť, či je to niečo, čo chceme preniesť do ďalších sezón. Do kvalifikácie pôjdeme oveľa horšie pripravení,“ poznamenal výkonný riaditeľ Alpine. „Myslím si, že to pomôže vytvoriť dobrú šou pre fanúšikov.“

„Tímy sa na to niekedy pozerajú v zmysle, že sme tak posadnutí vzájomnou súťažou. Sme takí posadnutí zlepšovaním našej konkurencieschopnosti a výkonnosti. Na konci dňa však musíme predviesť dobrú šou,“ uzavrel Budkowski.

Andy Green, technický riaditeľ Aston Martinu, si myslí, že tímy budú musieť prispôsobiť svoj prístup k novému formátu.

„Existuje veľa oblastí, ktoré je potrebné preskúmať,“ povedal Green, „Ako napríklad výmena vozidla medzi jednotlivými udalosťami. Čo všetko máte dovolené vymeniť? Brzdy, budeme musieť meniť brzdy.“