logo F1online.skF1online.sk

Nie je to len hokejová aréna v Miláne. Nestíhajú ani stavebníci v Madride

Sergio Perez v Madride
© Jacobo Medrano / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:25

Je premiérová veľká cena v Madride v ohrození? Správy a fotografie v španielskych médiách ukazujú, že približne deväť mesiacov pred plánovaným uskutočnením pretekov na polomestskom okruhu Madring je v blízkosti španielskeho hlavného mesta stále roboty ako na kostole.

Zašlo to dokonca tak ďaleko, že sa vyrojili špekulácie o potenciálnom náhradnom podujatí. Mohla by sa Formula 1 pre pomalé práce v Madride neplánovane vrátiť do Imoly alebo Istanbulu? Podľa reportáže a fotografií španielskeho RMC Motori to vyzerá, že týmto destináciám sa možno rysuje nádej, Madridu zas veľká medzinárodná blamáž.

Podobne ako v prípade olympijskej hokejovej arény v Miláne, kde sa má po dvanástich rokoch konať turnaj s hráčmi z NHL, aj zo Španielska môžu čoskoro prichádzať správy o blížiacej sa medzinárodnej hanbe. Práce na dokončení okruhu Madring totiž podľa všetkého viaznu.

„V padoku sa začalo medzi zasvätenými špekulovať, či sa v septembri 2026 vôbec uskutočnia preteky v Madride. Správy zvnútra Liberty Media hovoria, že omeškané projekty možno donútia majiteľa vysielacích práv, aby zorganizoval náhradné podujatie,“ píše RMC Motori.

„Prvá na zoznam kandidátov je Imola. Aj keď Madrid je v kalendári hneď po Monze, predstava dvoch veľkých cien v Taliansku vzbudila záujem organizátorov aj fanúšikov,“ píše španielsky zdroj.

Jeho reportéri navštívili stavenisko v okolí budúceho okruhu Madring a k článku pridali bohatú fotogalériu. Projekt, ktorý autori trochu ironicky označujú ako dôležitý pilier blížiacich sa španielskych volieb, je stále v dosť počiatočnom štádiu. Ak by ste na mieste očakávali čulý stavebný ruch, mýlili by ste sa. „Buldozéry stáli nečinne a miesto nevykazovalo žiadne známky nedávnej činnosti,“ píše RMC Motori.

„Budova boxov, kde sa majú nachádzať garáže, riaditeľstvo pretekov a pohostinské zariadenia, je dnes iba obrovskou kalužou plnou bahna. Podľa harmonogramu pritom má byť okruh hotový v júni,“ píšu v Španielsku s dodatkom, že podľa oficiálnych informácií prebieha všetko podľa plánu a práce sú plne pod kontrolou.

Vstupenky sa medzitým predávajú. Podľa medializovaných informácií sa v prvej fáze podarilo predať všetkých 50-tisíc lístkov a ďalších 30-tisíc bolo uvoľnených do predaja pred Vianocami. Zdá sa teda, že napriek zjavným omeškaniam pri prácach a nespokojnosti miestnych, ktorí už zorganizovali niekoľko protestov, zostáva Madrid odhodlaný privítať v roku 2026 Formulu 1.

Súvisiace články

Diskusia