logo F1online.skF1online.sk

Podľa Corriere to má Vasseur nahnuté. Vraj dostal ultimátum

Frédéric Vasseur
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:15

Ferrari sa v tejto sezóne ani nepriblížilo vlastným očakávaniam. V prostrednej časti sezóny, ktorá vyzerala oveľa optimistickejšie ako jej úvod a záver (hoci stále ani zďaleka ideálne), Scuderia potvrdila šéfa Frédérica Vasseura v jeho pozícii aj na nasledujúcu sezónu. Príšerný záver roka však podľa talianskych médií viedol najvyššie vedenie značky k menšej zmene názoru.

Už o niekoľko týždňov oficiálne odštartuje nová éra Formuly 1. Čaká nás úplná zmena pravidiel nielen po aerodynamickej, ale aj motorovej stránke, čo znamená, že výkonnostný rebríček a rozloženie síl sa nám môže prudko zatriasť.

Otázka je, ako na tom bude Ferrari. To v tejto chvíli nikto netuší, hoci na verejnosť už preniklo množstvo pesimistických špekulácií. Na tie teraz nadviazal aj denník Corriere dello Sport. Ten vo svojom článku, samozrejme, načal aj tému príšerného záveru sezóny v podaní Ferrari.

Taliansky tím ústami svojho šéfa celý rok hovoril o chýbajúcej desatine, odomykaní potenciálu a nedotiahnutej realizácii. V Katare však Fred prišiel s novou verziou a povedal, že Ferrari zastavilo vývoj tohtoročného monopostu už v apríli a presunulo kapacity na rok 2026. „Ako ospravedlnenie pochmúrneho záveru sezóny to môže byť ešte ako-tak prijateľné, no nevyhnutne tým rastú očakávania pred tou nastávajúcou,“ píše Corriere. „Človek má tendenciu si myslieť, že Ferrari si už vybudovalo pekný náskok pred McLarenom a Red Bullom, ktorí stále bojujú o titul. Alebo nie?“

Podľa Corriere sú apríl 2025 a apríl 2026 pre Ferrari kľúčové dátumy. Prvý ohraničuje koniec vývoja starého monopostu, druhý prvých päť veľkých cien novej sezóny, ale vraj nielen to. „V tomto období sa rozhodne, či Frédéric Vasseur zostane vo Ferrari. Výklad blížiacich sa udalostí je jednoduchý: Vasseur sa s novým monopostom buď odrazí na vrchol, alebo sa s ním potopí,“ píše taliansky denník.

Ten následne upozorňuje na špekulácie ohľadne neúspešného vývoja novej pohonnej jednotky. „V Maranelle sa najväčšia nervozita upiera predovšetkým k harmonogramu vývoja motora, ktorý mešká. Ukončiť správu takto by však bolo neúplné a zavádzajúce. Viac-menej všetci dodávatelia pohonných jednotiek sú momentálne v sklze. Ich pokrok je naviazaný na vývoj nových ekologicky udržateľných biopalív a antidetonačných prísad,“ píše Corriere.

„Mercedes je možno o niečo menej pozadu, ale Honda určite oveľa viac. Japonská automobilka vraj zaostáva do takej miery, že Andy Cowell bol po treniciach s Adrianom Neweym presunutý do motorového programu, aby udával tempo vývoja,“ dodáva Corriere.

Nie je to prvý zdroj, ktorý v poslednom období písal o nedostatkoch Ferrari, ale tiež o problémoch Hondy. Môžeme očakávať, že takéto špekulácie budú pred štartom novej sezóny pribúdať.

Súvisiace články

Diskusia