Víkend nám pokazili balónové pneumatiky a nastavenia, myslí si Vasseur


Posledné tri súťažné víkendy môže Ferrari označiť za katastrofálne. Jasne najhorší bol však ten posledný. Tímu pod vedením Frédérica Vasseura sa nedarilo nastaviť monopost, hoci mal na to viacero príležitostí. Podľa šéfa za to môžu “balónové pneumatiky”.
Ferrari menilo nastavenia svojich monopostov viackrát. V piatok najskôr experimentovalo s rôznymi úrovňami prítlaku, no ani jeden smer sa neukázal ako správny. Lewis Hamilton vypadol už v Q1, a tak inžinieri opäť zmenili nastavenia za cenu porušenia pravidiel parc fermé. Želaný výsledok sa nedostavil ani v šprinte a napokon ani po ďalších zmenách medzi šprintovou a hlavnou časťou víkendu.
Ako je to vôbec možné? To mal po nedeľných pretekoch vysvetliť Frédéric Vasseur. “V rámci tímu sa musíme pokúsiť pochopiť, čo sme tento víkend spravili zle,” pripustil šéf stajne. “Ja to chápem tak, že je to spojené s predpísaným tlakom pneumatík. Celý víkend boli tak trochu ako balóny. Všetci majú rovnaké podmienky, ale my sme sa s tým trápili. Odviedli sme horšiu prácu ako ostatní.”
Pirelli pred víkendom určilo veľmi vysoké minimálne tlaky v pneumatikách pre obavy zo zlyhania v dlhých rýchlych zákrutách. V noci z piatka na sobotu dokonca minimálny tlak ešte zdvihlo, čím zrejme najviac zarmútilo Scuderiu.
“Tento víkend sme sa trápili s nastaveniami, asi to súvisí s predpísaným tlakom. Trápili sme sa od prvého až do posledného kola. V nedeľu to bolo azda o trochu lepšie, ale len trochu. Je to však súčasť vysvetlenia. Hlavným bodom je však nastavenie, ktoré sme mali od prvého kola. Ocitli sme sa v ťažkej situácii,” poznamenal Vasseur.
Prvý tréning mal z pohľadu Charlesa Leclerca len malú výpovednú hodnotu. Pre problémy s posilňovačom riadenia Ferrari nemohlo adekvátne nastaviť monopost, pretože mu chýbala relevantná spätná väzba. Ferrari sa tak celý zvyšok víkendu snažilo dobehnúť konkurenciu, ktorá bola o krok vpred.
“Spravili sme veľké zmeny,” vysvetľoval Vasseur. “V nedeľu to bolo azda viac-menej OK, ale zašli sme s tým až priďaleko, keď už ostatní len ladili nastavenia. Ak začnete s obrovskou stratou, ste mŕtvi. Ak spravíte krok vzad a stratíte dve desatiny, stojí vás to desať pozícií. Myslím, že v sobotňajšej kvalifikácii delili dve desatiny piatu priečku od šestnástej.”
Presný časový rozdiel medzi spomínanými priečkami v Q1 bol 0,241 sekundy. “Ak ste len trochu mimo svojho optimálneho okna, stratíte kopu pozícií. Na takejto trati s nulovou degradáciou a danou konfiguráciou sa nepredbieha ľahko. Keď ešte prikážete dve zastávky, môžete zabudnúť na nejaký posun.”







