Z kvalifikácie v Las Vegas bolo Labutie jazero. Norris sa teší z pole position, mnohí smútia


Ak ste v sobotu ráno vstali, zapli si priamy prenos a zbadali všetkých 20 jazdcov s obutými monzúnkami v mokrom Las Vegas, možno ste si mysleli, že stále snívate. Taká však bola realita. Kvalifikáciu v nevadskej púšti poznačil dážď a neuveriteľne klzký asfalt. Náročné podmienky napokon najlepšie zvládol Lando Norris. Na svoje vlastné prekvapenie získal pole position.
Predpoveď počasia avizovala pomerne nízku pravdepodobnosť dažďa, ale napokon aj to stačilo a pred kvalifikáciou v Las Vegas začalo pršať. Piloti sa na nedostatok priľnavosti sťažovali aj na suchej trati, takže bolo jasné, že ich nečaká ľahká úloha.
Monzúnky konečne neboli len na ozdobu
Po prvých opatrných pokusoch na intermediálkach všetci uznali, že treba obuť monzúnky, no vyzeralo to ako na Labuťom jazere či na zápase hokejových Knights. Piloti museli jazdiť ako po špičkách, aby neprebrzdili a udržali sa na trati.
Maršalov museli už bolieť ruky z toľkého mávania žltými vlajkami v jednotlivých zákrutách. Prakticky všetci totiž aspoň raz prebrzdili a ocitli sa vo výbehovej zóne, niektorí tadiaľ prechádzali pravidelne. Spočítať počet výjazdov mimo trať by nám dalo poriadne zabrať. Dianie na okruhu nám pripomenulo Veľkú cenu Turecka 2020.
Absolútny chaos v Q1 mal až tri obete z top tímov. Kimi Antonelli mal v závere rozbehnuté dobré kolo, ale nezvládol prejazd náročným tretím sektorom. Júki Cunoda a Lewis Hamilton obsadili posledný rad. Sedemnásobný šampión po kvalifikácii skonštatoval, že svoje gumy vôbec nedokázal zohriať. Inžinier prikývol, že na trati bolo klzko.
Bezproblémový úvod kvalifikácie nemal ani jeho kolega Charles Leclerc, ktorému sa počas jazdy vypla pohonná jednotka, no dokázal ju reštartovať a postúpil do ďalších bojov.
Podmienky sa výraznejšie nezlepšovali ani v druhej časti kvalifikácie. Lando Norris z kokpitu konštatoval, že o istom posune vpred sa dá hovoriť len na rovinkách, a jeho súperi mu dali za pravdu. S výnimkou odvážneho Lanca Strolla všetci odjazdili Q2 na monzúnkach.
Kanaďan v závere zariskoval, podľa Jensona Buttona celkom zbytočne vzhľadom na dobrú rýchlosť Aston Martinu, a siahol po pneumatikách do prechodných podmienok. Zlepšenie však neprichádzalo ani po dvoch ostrých kolách a už na zohriatej zmesi.
Intermediálky dostali priestor až v Q3, no nesadli všetkým
Na začiatku tretej časti kvalifikácie tak všetkých čakala menšia dilema, ktoré pneumatiky si vybrať do boja o pole position. Napokon však svorne zhodnotili, že najrozumnejšie bude už prejsť na intermediálky — predsa len mali dostatok času na to, aby ich dostali na prevádzkové teploty, a trať aspoň trochu preschla.
Na gumách so zeleným označením bol nakoniec najrýchlejší Lando Norris, no zo svojho kola nemal veľmi dobrý pocit. Keď mu inžinier oznámil, že bude štartovať z pole position, neskrýval prekvapenie: “To ostatní nezajazdili svoje kolá?” spýtal sa neveriacky.
Väčšina svoje kolá stihla zajazdiť a zvládla ich. Max Verstappen však v závere stratil tri desatiny sekundy a prakticky rovnaké manko mal aj Carlos Sainz. Počas pokvalifikačných rozhovorov padali prirovnania s jazdou “ako na ľade”.
Štvrté miesto si vybojoval George Russell pred Oscarom Piastrim, ktorý celý deň na svojho kolegu strácal. V druhej časti mu dokonca hrozilo vypadnutie, no našťastie pre Austrálčana sa dostal do elitnej skupiny z desiateho miesta. V závere Q3 sa však v dvanástej zákrute ocitol vedľa Isacka Hadjara, prebrzdil a bolo po akejkoľvek nádeji na lepší výsledok. Majstrovský titul sa mu vzďaľuje každým kilometrom.
Dvanásta zákruta sa stala osudnou aj Charlesovi Leclercovi. Monačan tu rovnako prebrzdil a vyšiel do výbehovej zóny, takže v kvalifikácii ho zdolali aj Liam Lawson, Fernando Alonso a Isack Hadjar. Horší čas od neho zajazdil len Pierre Gasly.
Víkend v Las Vegas pokračuje v nedeľu skoro ráno samotnou veľkou cenou.

Kvalifikácia - VC Las Vegas 2025






| Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | McLaren | 1:55,473 | 1:51,379 | 1:47,934 | ||
| 2. | Red Bull | 1:53,458 | 1:51,593 | 1:48,257 | +0,323 | |
| 3. | Williams | 1:54,873 | 1:51,144 | 1:48,296 | +0,362 | |
| 4. | Mercedes | 1:53,144 | 1:50,935 | 1:48,803 | +0,869 | |
| 5. | McLaren | 1:54,544 | 1:52,126 | 1:48,961 | +1,027 | |
| 6. | Racing Bulls | 1:54,828 | 1:51,621 | 1:49,062 | +1,128 | |
| 7. | Aston Martin | 1:53,739 | 1:51,865 | 1:49,466 | +1,532 | |
| 8. | Racing Bulls | 1:55,613 | 1:51,120 | 1:49,554 | +1,620 | |
| 9. | Ferrari | 1:54,814 | 1:51,952 | 1:49,872 | +1,938 | |
| 10. | Alpine | 1:54,432 | 1:51,760 | 1:51,540 | +3,606 | |
| 11. | Stake | 1:54,555 | 1:52,781 | |||
| 12. | Aston Martin | 1:54,416 | 1:52,850 | |||
| 13. | Haas | 1:54,635 | 1:52,987 | |||
| 14. | Haas | 1:56,016 | 1:53,094 | |||
| 15. | Alpine | 1:54,847 | 1:53,683 | |||
| 16. | Williams | 1:56,220 | ||||
| 17. | Mercedes | 1:56,314 | ||||
| 18. | Stake | 1:56,674 | ||||
| 19. | Red Bull | 1:56,798 | ||||
| 20. | Ferrari | 1:57,115 | ||||
- Značky
- VC Las Vegas 2025







