logo F1online.skF1online.sk

Norris vraj diskvalifikáciu očakával: Nebol to absolútny šok

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 17:12

Lando Norris po pretekoch nechcel jasne hovoriť o svojich problémoch, čo malo svoj dôvod. McLaren nepotreboval zbytočne upozorňovať na problémy s doskou podlahy a riskovať, že si na ňu FIA posvieti. Nakoniec sa však kontrole nevyhol a nasledovala dvojitá diskvalifikácia. Norris v Katare priznal, že v skutočnosti o problémoch vedel a diskvalifikáciu aj trochu očakával.

Líder priebežného poradia šampionátu opustil okruh v Las Vegas ešte pred oficiálnym začiatkom vyšetrovania. O svojej diskvalifikácii sa tak dozvedel na hotelovej izbe, na letisku alebo až po pristátí. Určite si však neveriacky nepretieral oči.

“Úprimne, už sme to trochu čakali. Nebol to absolútny šok, ktorý by prišiel ako blesk z jasného neba,” priznal Lando Norris vo štvrtok. “Myslím si, že sme boli pripravení na taký výsledok. Ja som bol však celkom v pohode. Odišiel som z trate, absolvoval debrífing, rozprávali sme sa o dobrých aj nie celkom dobrých veciach, čo vieme zlepšiť a v čom musíme byť lepší tu [v Katare]. Odhliadnuc od toho sme ku všetkému pristúpili ako obyčajne.”

V tejto chvíli však nemá zmysel plakať nad rozliatym mliekom. Inžinieri sa musia postarať o to, aby sa podobné problémy už nezopakovali. Norrisovou úlohou je zas splniť si predsavzatie z Las Vegas. Zostávajúce dve veľké ceny chce podľa svojich slov vyhrať.

“Samozrejme, že to bolí,” pokračoval Norris. “Každý víkend naši ľudia vrátane mňa vynaložia množstvo úsilia. Celá táto snaha sa rýchlo vyšla navnivoč. Všetci sa cítime rovnako — mechanici, inžinieri, ja, všetci v McLarene sme sklamaní z tohto výsledku.”

“Pomerne ľahko som sa však cez to preniesol, doprial som si pár dní voľna. Na tento víkend prichádzam so sklamaním, ale inak som bol v pohode,” ubezpečil pilot v službách McLarenu, ktorému však môže robiť starosti otázka, či jeho tím bude konkurencieschopný, ak zvolí opatrnejší prístup.

Okruh Lusail má vysoké nároky na prítlak a každý milimeter svetlej výšky môže stajňu pripraviť o 0,05 sekundy na kolo. Okrem toho McLaren prichádza o svoju veľkú výhodu. Pirelli má totiž obavy zo zlyhania pneumatík, a tak obmedzí maximálnu dĺžku stintu na 25 kôl.

McLaren napokon v Las Vegas robil, čo bolo v jeho silách, ale ani šetrenie v ľavotočivých zákrutách nestačilo na záchranu dosky podlahy. Známe LiCo nie je postačujúce. “Nie, určite to nie je také jednoduché. Pri týchto veciach je oveľa viac detailov, nie je to také prosté ako ubrať plyn, čím by sa to malo zlepšiť. Najmä preto, že šlo o poskakovanie, nebolo to kvôli nízkej svetlej výške. Niekedy to môže dopadnúť celkom naopak. Niekedy viac uberiete plyn, no poskakujete viac a zhoršujete tým celý tento jav.”

Norris napokon prezradil, že by mu nepomohlo, ani keby začal šetriť skôr. Šetril totiž celé preteky. “Keď som mal za sebou väčšiu medzeru, skúšal som to viac. Bavíme sa však o drobnostiach, no aj malé čiastky sa môžu nazbierať. Takéto sú pravidlá, taká je realita. Nemyslím si, že by mi pomohlo, keby som s tým začal skôr, pretože som uberal plyn celé preteky.”

Súvisiace články

Diskusia