Ferrari sa vracia do vytrvalostných pretekov! Postaví vlastný stroj pre triedu Hypercar | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari sa vracia do vytrvalostných pretekov! Postaví vlastný stroj pre triedu Hypercar

Scuderia Ferrari – ilustračné
zdroj: Twitter/Ferrari

Svetový šampionát vytrvalostných pretekov (ďalej len „WEC“) prechádza veľkou renesanciou. Rok 2021 je prvým rokom nových technických pravidiel, kde najvyššiu triedu LMP1 nahradí LMH, alebo Le Mans Hypercar alebo jednoducho Hypercar. O túto prejavilo záujem množstvo automobiliek a od roku 2023 bude jej súčasťou aj automobilka Ferrari.

Tá samozrejme vo WEC má svoje zastúpenie aj dnes, avšak „len“ v GT-čkach, kde viacero tímov jazdí s ich Ferrari 488 GTE Evo. V najvyššej triede však táto talianska automobilka dlhé roky chýba. Posledný triumf Ferrari na 24 hodín Le Mans sa datuje vlastne ešte do roku 1965, kedy zvíťazil model 250 LM, vo vlastníctve zákazníckeho tímu North American Racing. Posledný triumf veľkej Scuderie Ferrari pochádza z roku predtým.

„Po rade štúdií a analýz zahájilo Ferrari vývoj nového automobilu pre triedu LMH. V posledných týždňoch pracoval tím na dizajne a prvotných simuláciách. Testovací program, označenie auta, mená pretekárov a zloženie posádok budú zverejnené neskôr,“ stojí v oficiálnom stanovisku Scuderie.

Veľkolepý comeback sa uskutoční v roku 2023, čo znamená, že veľká Scuderia Ferrari sa do Le Mans vráti presne po päťdesiatich(!) rokoch. A môžeme očakávať, že sa v poliach severozápadného Francúzska obnoví stará rivalita. Stavbu auta pre triedu Hypercar potvrdil Peugeot, Toyota už má svoje auto pripravené, kým Audi, Porsche a Acura stavajú prototypy triedy LMDh, ktoré môžu taktiež súťažiť v najvyššej triede WEC. Svoj vstup pritom podľa oficiálnych stanovísk zvažuje aj Ford a McLaren, čo by tomuto podniku dodalo priam historický punc.

„Päťdesiat rokov po svojej poslednej účasti v najvyššej kategórii Svetového šampionátu športových vozidiel sa Ferrari vráti na trať v triede Hypercar vo WEC, do ktorej vzniku sa aktívne zapojilo,“ stojí v stanovisku automobilky, ktorá dodnes drží vo WEC rad rekordov.

Možno vás zaujme

Komentáre