Verstappen s najrýchlejším kolom, no druhý tréning odhalil jeho slabinu


Druhý tréning na Veľkú cenu Mexika musíme brať oveľa vážnejšie ako prvých 60 tréningových minút. Podmienky na trati sa o čosi viac podobali tomu, čo jazdcov čaká v sobotu, a najmä na trati sme mali tradičnú dvadsiatku jazdcov. Z nich bol najlepší Max Verstappen pred Charlesom Leclercom a Kimim Antonellim, no nebolo to celkom ako z rozprávky.
Maxovi Verstappenovi patrí najrýchlejší čas piatkového programu. Na mäkkých pneumatikách a v kvalifikačnej simulácii pôsobil veľmi dobre, keď si na konto pripísal čas 1:17,392, no inžinierov červených býkov predsa len čaká práca. Dlhý stint na stredne tvrdých pneumatikách bol totiž oveľa náročnejší. Holanďan hlásil, že počas jazdy nemal žiadny grip a mal pocit, že jazdí na ľade.
Charles Leclerc sa síce nedokázal vyrovnať času Maxa Verstappena v kvalifikačnej simulácii a stratil 0,153 sekundy, no jeho pretekové tempo vyzeralo oveľa lepšie. Ferrari bolo na stredne tvrdej zmesi konzistentne rýchlejšie ako Red Bull — v priemere o tri až štyri desatiny sekundy.
Verstappen preto na záver tréningu obul mäkkú zmes a odjazdil ešte pár kôl v pretekovom tempe. Stratégovia budú mať k dispozícii viac dát a po piatku preskúmajú, či v nedeľu nebude lepšie staviť na softy. Netreba však zabudnúť na to, že v priebehu víkendu sa podmienky na trati ešte vylepšia a gripu bude viac, čo pomôže stredne tvrdým pneumatikám. Zatiaľ sa však mediumky ukazujú ako potenciálne slabé miesto červených býkov.
Aby však tifosi po piatku nemali úsmev od ucha k uchu, treba poznamenať, že Ferrari už v piatok trápilo svojich jazdcov nechválne známym príkazom LiCo. Charles Leclerc tak musel niekoľko desiatok metrov pred brzdnou zónou uberať plyn, aby šetril techniku a možno aj dosku podlahy. V týchto kolách už s Verstappenom nedokázal držať krok.
Pochvaly sa dočkal aj McLaren. “S výnimkou posledných dvoch kôl, ako to vyzeralo?” spýtal sa Charles Leclerc po šachovnicovej vlajke. “Tipujem, že McLaren je v inej lige, nie?” Odpovedal mu pretekový inžinier Bryan Bozzi: “Zatiaľ áno, Norris je veľmi rýchly, rýchlejší ako Piastri.”
Lando Norris zajazdil svoj najlepší čas v druhom kvalifikačnom pokuse. Ten prvý pokazil rovnako ako Piastri, no na rozdiel od Austrálčana na druhý pokus dokázal poskladať potrebné sektory. Zatiaľ čo Norris skončil štvrtý so stratou 251 tisícin, aby ste našli Piastriho, museli by ste si nalistovať druhú stranu výsledkovej listiny. Oscar skončil až dvanásty a pripustil, že zajazdil priemerné kolo.
Kimiho Antonelliho v prvej časti tréningu trápili problémy s pohonnou jednotkou, pre ktoré musel približne desať minút presedieť v garáži. Mechanikom sa však podarilo monopost dať dokopy a nakoniec ukázal veľmi slušné tempo s tretím najlepším časom.
Lewis Hamilton a George Russell obsadili pomyselný tretí rad. Júki Cunoda s novým predným krídlom zaostal o polovicu sekundy a končí siedmy pred Fernandom Alonsom, Carlosom Sainzom a Lancom Strollom.

2. tréning - VC Mexika 2025






| Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Red Bull | 1:17,392 | 34 | ||
| 2. | Ferrari | 1:17,545 | +0,153 | 32 | |
| 3. | Mercedes | 1:17,566 | +0,174 | 27 | |
| 4. | McLaren | 1:17,643 | +0,251 | 31 | |
| 5. | Ferrari | 1:17,692 | +0,300 | 30 | |
| 6. | Mercedes | 1:17,829 | +0,437 | 33 | |
| 7. | Red Bull | 1:17,883 | +0,491 | 31 | |
| 8. | Aston Martin | 1:17,938 | +0,546 | 29 | |
| 9. | Williams | 1:17,939 | +0,547 | 34 | |
| 10. | Aston Martin | 1:17,954 | +0,562 | 30 | |
| 11. | Racing Bulls | 1:18,218 | +0,826 | 32 | |
| 12. | McLaren | 1:18,232 | +0,840 | 31 | |
| 13. | Haas | 1:18,266 | +0,874 | 31 | |
| 14. | Racing Bulls | 1:18,281 | +0,889 | 30 | |
| 15. | Stake | 1:18,323 | +0,931 | 30 | |
| 16. | Stake | 1:18,348 | +0,956 | 29 | |
| 17. | Haas | 1:18,442 | +1,050 | 34 | |
| 18. | Alpine | 1:18,721 | +1,329 | 31 | |
| 19. | Williams | 1:18,855 | +1,463 | 31 | |
| 20. | Alpine | 1:19,194 | +1,802 | 30 | |
- Značky
- VC Mexika 2025








