Villeneuve: Verstappen aj Leclerc si z jazdeckého pohľadu zaslúžili trest


Čakajú okruh v Mexiku v budúcom roku zmeny? Uvidíme na vonkajšej strane prvej zákruty štrk alebo múr? V tomto mieste sme za tie roky videli príliš veľa incidentov na to, aby sa záležitosť jednoducho odignorovala. Problémom sú podľa Jacqua Villeneuva aj pravidlá.
Majster sveta z roku 1997 bol v Mexiku hosťom televízie Sky, ktorá sa po pretekoch venovala aj rozboru incidentu v prvej zákrute. Komisári nikoho nepotrestali, čím vlastne zvýhodnili jazdcov, ktorí si skrátili trať. Ak niekto prešiel prvé tri zákruty v súlade s pravidlami, buď na tom stratil, alebo nič nezískal.
Ako sa to však dá zmeniť? Podľa Villeneuva trať v Mexiku nabáda jazdcov k zbytočnému riskovaniu, pretože vedia, že ak im to nevyjde, jednoducho si môžu skrátiť trať a nič nestratiť.
„Ide o to, že len ťažko môžete dať do pravidiel úmysel. Max sa nachádzal pred Georgeom Russellom a pustil pred seba všetkých, ktorí boli pred ním, takže z pohľadu pravidiel si nezaslúžil trest. Z pohľadu samotného konania si však penalizáciu zaslúžil,“ vyhlásil Villeneuve pre televíziu Sky.
„Ako by ste to však urobili? Buď sa budete držať pravidiel, alebo sa budete riadiť tým, čo je správne, a čo nie. V súčasnosti sa musíte držať pravidiel, ktoré podľa mňa boli napísané veľmi chabo, čo sme aj videli,“ pokračoval majster sveta z roku 1997.
„Max vedel, že sa mu oplatí riskovať, pretože keby sa čokoľvek stalo, môže dupnúť na plyn a skrátiť si šikanu. Zaslúžili si Verstappen a Leclerc penalizáciu? Z jazdeckého pohľadu áno, z pohľadu pravidiel nie. Preto je to také náročné,“ dodal Villeneuve.
Lewis Hamilton mal smolu aj v tom zmysle, že mal po svojom boku tímového kolegu Charlesa Leclerca. Je jasné, že keď sa v takom prípade čokoľvek stane, tím nebude protestovať a žiadať trest pre svojho jazdca. Monačan si skrátil druhú zákrutu a z nejakého dôvodu mu to prešlo.
„Leclerc si zaslúžil trest, pretože bol za Lewisom a ani sa nepokúsil dostať do druhej zákruty. Dupol na plyn a povedal si: ‚Je to môj tímový kolega. Nič sa mi nestane.‘ Problémom je samotná zákruta. Keby tam bol štrk alebo múr, nevideli by ste štyroch jazdcov bok po boku,“ skonštatoval Villeneuve.
Kanaďan tak má, podobne ako mnohí z nás, problém aj s usporiadaním okruhu. Jazdcom sa jednoducho oveľa viac oplatí riskovať. Ak im to nevyjde, jednoducho si môžu skrátiť trať a vrátiť sa na svoju pôvodnú pozíciu. „Keby tam nebola úniková cesta, všetci by sa stiahli. Teraz si jednoducho povedia: ‚Okej, vlastne na tom nezáleží. Jednoducho budem brzdiť veľmi neskoro. Ak by som sa vrátil na trať pred ostatnými, môžem ich pustiť pred seba. Nič nestratím. Oplatí sa mi zariskovať.‘“
„Z tohto dôvodu máme na tejto trati šialené incidenty v prvej zákrute. Bolo to tak prakticky každý rok. Jazdci to pustia na vonkajšiu stranu, pretože vedia, že si môžu skrátiť trať,“ dodal Villeneuve.






