Prvý mexický tréning patril Leclercovi, príjemne prekvapil Lindblad


Po prvom tréningu na VC Mexika môžeme skonštatovať, že nepatril medzi tie najzáživnejšie. Takmer polovicu štartového poľa nahradili mladí jazdci, a preto analýzy dosahovaných časov neboli veľmi hodnotné. Formula 1 mala navyše problémy s GPS dátami, palubnými zábermi aj minisektormi, takže po prvom tréningu nám zostalo priveľa otáznikov. Vieme však, že najlepší čas zajazdil Charles Leclerc pred Kimim Antonellim a Nicom Hülkenbergom.
Na úvod mexického víkendu nám na trati chýbali Lando Norris aj Max Verstappen, nevideli sme ani Lewisa Hamiltona či Georgea Russella.
- McLaren: Pato O’Ward (auto Landa Norrisa)
- Ferrari: Antonio Fuoco (auto Lewisa Hamiltona)
- Mercedes: Frederik Vesti (auto Georgea Russella)
- Red Bull: Arvid Lindblad (auto Maxa Verstappena)
- Aston Martin: Jak Crawford (auto Lanca Strolla)
- Alpine: Paul Aron (auto Pierra Gaslyho)
- Haas: Rio Hirakawa (auto Ollieho Bearmana)
- Racing Bulls: Ajumu Iwasa (auto Liama Lawsona)
- Williams: Zak Browning (auto Carlosa Sainza)
- Sauber: podmienka štyroch nasadení nováčikov je už splnená
Trať bola navyše veľmi zaprášená. Večerné, resp. v našom časovom pásme polnočné jazdy budú v tomto smere oveľa hodnotnejšie.
V nereprezentatívnych podmienkach zajazdil najlepší čas Charles Leclerc o desatinku pred Kimim Antonellim. Tretie miesto obsadil Nico Hülkenberg zo Sauberu, pričom jeho tímový kolega skončil piaty za McLarenom. Oscar Piastri má tento víkend menšiu výhodu, keďže na prípravy má o jeden tréning viac ako Norris aj Verstappen.
Náhradník Maxa Verstappena sa ukázal vo vynikajúcom svetle. Arvid Lindblad skončil šiesty a o desatinu predbehol aj Júkiho Cunodu, ktorý by mal monopost dôverne poznať. Faktom však je, že Japonec nedokázal poskladať ideálne kolo. Keby sa mu podarilo do jedného kola zmestiť svoje najlepšie sektory, zajazdil by ho v čase 1:18,756 a skončil by piaty pred Bortoletom.
S výnimkou Lindblada sa všetci nováčikovia zoradili na chvoste štartového poľa. Patrí im teda spodných osem miest. Domáci pilot Pato O’Ward skončil najvyššie pred Frederikom Vestim a Paulom Aronom. Štartové pole uzatvára Antonio Fuoco na Ferrari.
V prvom tréningu sme videli pár žltých vlajok, ale nič vážnejšie ako pár výletov mimo trať sme nevideli.
Program v Mexiku pokračuje druhým tréningom o polnoci nášho času.

1. tréning - VC Mexika 2025






| Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ferrari | 1:18,380 | 29 | ||
| 2. | Mercedes | 1:18,487 | +0,107 | 35 | |
| 3. | Stake | 1:18,760 | +0,380 | 27 | |
| 4. | McLaren | 1:18,784 | +0,404 | 31 | |
| 5. | Stake | 1:18,916 | +0,536 | 28 | |
| 6. | Red Bull | 1:18,997 | +0,617 | 26 | |
| 7. | Haas | 1:19,038 | +0,658 | 29 | |
| 8. | Red Bull | 1:19,090 | +0,710 | 29 | |
| 9. | Alpine | 1:19,331 | +0,951 | 28 | |
| 10. | Williams | 1:19,384 | +1,004 | 33 | |
| 11. | Racing Bulls | 1:19,409 | +1,029 | 32 | |
| 12. | Aston Martin | 1:19,472 | +1,092 | 26 | |
| 13. | McLaren | 1:19,680 | +1,300 | 30 | |
| 14. | Mercedes | 1:19,689 | +1,309 | 32 | |
| 15. | Alpine | 1:19,862 | +1,482 | 29 | |
| 16. | Haas | 1:20,073 | +1,693 | 27 | |
| 17. | Racing Bulls | 1:20,153 | +1,773 | 29 | |
| 18. | Williams | 1:20,310 | +1,930 | 31 | |
| 19. | Aston Martin | 1:20,371 | +1,991 | 29 | |
| 20. | Ferrari | 1:20,854 | +2,474 | 29 | |
- Značky
- VC Mexika 2025







