Red Bull útočí hneď v Mexiku, ďalší balíček vylepšení je na svete


Helmut Marko sa pred pár dňami pochválil esom v rukáve, no vraj nevedel povedať, kedy uvidíme nové komponenty priamo na monoposte. S najväčšou pravdepodobnosťou to však len nechcel prezradiť. Zrejme už všetky boli na ceste, pretože dnes je výbava v Mexiku. Maxovi Verstappenovi v boji o titul pomôže niekoľko nových dielov.
Okruh bratov Rodríguezovcov v Mexiku je veľmi špecifický. V nadmorskej výške 2240 metrov nad morom je vzduch oveľa redší a prítlaku je menej. Tímy preto nasadzujú balíčky, ktoré by sme obyčajne skôr očakávali v Monaku.
Zároveň to bude ďalší test pre monopost RB21, ktorý od Monzy podával vynikajúce výkony, ale väčšina okruhov nemala vysoké nároky na prítlak, resp. na nich chýbali stredne rýchle a rýchle zákruty. Už prvý sektor v Austine naznačil, že Red Bull môže byť aj na týchto úsekoch konkurencieschopný a Mexiko to môže potvrdiť.
Red Bull si do Mexika priniesol štyri novinky. Na špecifické požiadavky okruhu reaguje zväčšenými vstupnými otvormi chladenia predných bŕzd aj novou konfiguráciou chladiacich otvorov na krytoch motora. V prípade spomínaných krytov uvádza, že našiel väčší prínos v inom prerozdelení vzduchu na výstupe.
Tieto vylepšenia však nemajú Red Bullu priniesť výhodu v časoch na kolo. Podobné novinky s cieľom zlepšiť chladenie auta priniesli aj Ferrari, Alpine, Racing Bulls, Williams a Sauber.
Červení býci sú však jediní, kto si do Mexika priniesol aj nové položky s textom “lokálny prítlak” v kolónke účelu. Týka sa to konkrétne novej podlahy a drobného krídelka, ktoré sa nachádza na bočnej hrane podlahy.
👀 Red Bull has brought an upgraded floor to F1's Mexican GP, potentially a boost for Max Verstappen's title bid.
— The Race (@wearetherace) October 24, 2025
A look at the old versus new floor: pic.twitter.com/zMkKJJfOyP
Továreň v Milton Keynes sa vo veternom tuneli podarilo nájsť ešte o trochu viac prítlaku predstavením reprofilovaného tvaru vonkajšej časti podlahy. Vzhľadom na to, že táto zmena má vplyv na prúdenie vzduchu smerom dozadu, technické oddelenie pripravilo aj prepracované krídelko v tejto oblasti, ktoré má podľa tímu “vygenerovať trochu viac prítlaku, no zachovať stabilitu prúdenia”.
Pomôže Red Bullu nová podlaha? Dobrou správou pre červených býkov je, že v Mexiku sú na programe štandardné tri tréningy a teda dostatok času na hľadanie ideálnych nastavení, hoci viacero tímov sa rozhodlo v tom prvom posadiť do kokpitov mladíkov. Namiesto Maxa Verstappena tak bude v prvom tréningu zbierať dáta Arvid Lindblad.
- Značky
- Red Bull
- VC Mexika 2025







