logo F1online.skF1online.sk

Podľa Alonsa je Aston Martin druhý najpomalší: Kto je hneď pred Alpinom?

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 17:59

Aston Martin vstupoval do tohto cyklu pravidiel ako jeden z čiernych koní. Po prevzatí tímu kanadským konzorciom okolo Lawrenca Strolla investovali majitelia horentné sumy do nového zázemia, ale až na začiatok sezóny 2023, do ktorej chlapci vstúpili s napodobeninou majstrovského Red Bullu, sa nedokázali vymaniť zo stredu poľa. Navyše, podľa Fernanda Alonsa patria aj v strede poľa k tým horším.

Treba priznať, že Aston Martin a obzvlášť Fernando Alonso mali v tejto sezóne nemálo smoly. Nešťastím však nemôžete odôvodniť siedme miesto v Pohári konštruktérov. Aj keď partička zo Silverstone stále živí nádej na posun vyššie, podľa španielskeho matadora je zrak tímu pevne upretý na rok 2026.

Ani v Austine chlapci nevystúpili zo svojho tieňa. V šprinte mali opäť smolu a Fernando padol za obeť úvodnej kolízii, v pretekoch si dokázal podržať aspoň desiate miesto zo štartu a vybojovať pre svoj tím bod, ale to bolo podľa jeho slov všetko, čo s monopostom AMR25 mohol dokázať.

„V súčasnosti sme ako tím pravdepodobne deviaty v poradí,“ povedal médiám Alonso. „Ťažko povedať, kto je v súčasnosti deviaty a desiaty tím, ale povedal by som, že Alpine sa najviac trápi. Kto je však hneď pred Alpinom? Neviem.“

„Haas je jednoznačne pred nami. Ollie mal tu v Austine skvelé preteky. Sauber je určite pred nami a Williams jazdí vo vlastnej lige. V súčasnosti za nami nie je veľa tímov. Jeden bod za desiate miesto je dobrý výsledok, ale v Mexiku sa potrebujeme zlepšiť,“ dodal Alonso.

Jeho tím momentálne drží siedme miesto v celkovom hodnotení pred Sauberom a Haasom. V Austine dokonca Alonso získal bodík na Racing Bulls, čím zmenšil stratu na tri body, ale podľa jeho slov nebol tento výsledok odrazom skutočnej výkonnosti oboch tímov. „V porovnaní so súpermi pred nami sme boli pomalí a za sebou sme zdržiavali Lawsona na Racing Bulls,“ skonštatoval dvojnásobný majster sveta na margo svojich pretekov.

„Takmer celé preteky sa držal v rozmedzí jednej sekundy za nami, čo znamená, že mal lepšie tempo. V pretekoch sme sa trápili o niečo viac než v kvalifikáciách či tréningu. Zdá sa, že v kvalifikáciách sme o niečo konkurencieschopnejší. V posledných pätoro pretekoch to musíme zlepšiť,“ dodal Alonso.

S výkonnosťou Aston Martinu to však nie je také jednoduché. V Austine možno bol druhý najpomalší, ale na iných tratiach bol Fernando schopný miešať karty oveľa vyššie v poradí. Pri otázke na aktuálnu formu svojho tímu to pripomenul aj šéf traťových inžinierov Aston Martinu Mike Krack.

„Tieto preteky musíme podrobiť podrobnej analýze, pretože niektorí nasadili mäkké pneumatiky, ďalší tvrdé a ďalší stredne tvrdé. Musíme preskúmať všetky čísla, premávku, DRS a ďalšie skutočnosti, potom budeme schopní určiť, ako na tom bolo naše tempo,“ vysvetlil Krack.

„Na niektorých okruhoch podávame lepšie výkony a ako u všetkých ostatných, aj u nás sa rôzne prejavujú naše prednosti a slabiny. Máme víkendy ako ten na trati v Budapešti, na ktorú sa naše auto viac hodilo, ale tiež víkendy ako Baku, kde nám to nesedelo. Myslím si, že presne v tom spočíva vaša úloha v priebehu sezóny. Musíte z toho dostať maximum, zabodovať pri každej príležitosti a vydať zo seba to najlepšie,“ dodal Krack.

Súvisiace články

Diskusia