logo F1online.skF1online.sk

Verstappen sa blíži. Max víťazstvom v Austine stiahol na Piastriho ďalších 15 bodov

Max Verstappen
© X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 20:20

Titulová ofenzíva Maxa Verstappena pokračuje. Holandský šampión si z Austinu odniesol plných 33 bodov, kým McLaren strácal na každom kroku. Líder šampionátu Oscar Piastri skončil v nedeľu v Austine až piaty a stratil body nielen na Maxa, ale aj na tímového kolegu Landa Norrisa, ktorý skončil druhý.

Verstappen stiahol v posledných štyroch veľkých cenách na Piastriho neuveriteľných 64 bodov. Tento boj o titul sa vyrovnáva a pred nami je ešte päť veľkých cien.

Štart pretekov

Charles Leclerc štartoval do pretekov na mäkkých pneumatikách a v prvej zákrute ich veľmi dobre využil na predbehnutie Landa Norrisa. Polepšili si aj Oscar Piastri a Lewis Hamilton, ktorí prekonali Georgea Russella.

Verstappen sa v úvodných kolách odpútal od Leclerca a nedovolil mu využiť DRS, ktoré nutne potreboval na obranu pred Norrisom. Pilot McLarenu mal zjavne lepšie tempo, ale v horúcich podmienkach a špinavom vzduchu sa mu nepredbiehalo ľahko. Norris bol niekoľko kôl mučivo blízko, ale Charles sa dokázal ubrániť.

V 7. kole prišla prvá väčšia zápletka, keď na trati zastavil Carlos Sainz. Bol to dôsledok jeho súboja s Kimi Antonellim. Pilot Williamsu sa optimisticky ponoril po bok Mercedesu v šestnástej zákrute, ale nebol dostatočne vpredu a výsledkom bola kolízia. Sainz vypadol, Antonelli spadol na chvost a riaditeľstvo pretekov aktivovalo virtuálny safety car. Ten využil na zastávku v boxoch iba na chvoste jazdiaci Alex Albon.

Po reštarte sa piloti McLarenu posťažovali na stav svojej ľavej prednej pneumatiky, čo naznačovalo, že buď nás čakajú dve zastávky v boxoch, alebo McLaren má problém v pretekovom tempe. V každom prípade, tvrdé pneumatiky pred pretekmi nevyzerali ako najlepšia voľba.

V 15. kole sa Norris opäť nalepil na Leclerca. Verstappen v tom čase viedol s náskokom viac ako päť sekúnd, takže Norris sa potreboval pustiť do práce, keďže ani Leclerc si to na mäkkých pneumatikách dvakrát neužíval. McLaren sa dokázal niekoľko kôl držať v špinavom vzduchu za Ferrari. V 19. kole bol Norris veľmi blízko, nachystal si to do trinástej zákruty, ale Leclerc bol prvý na apexe a svojho súpera nekompromisne poslal von z trate. Navyše to bolo pre Norrisa tretie upozornenie za porušenie traťových limitov.

V 21. kole však už Leclerc nemohol odolať. Norris bol príliš blízko a v nájazde do dvanástej zákruty konečne doručil predbiehací manéver. Verstappen na čele mal v tom čase už takmer jedenásťsekundový náskok. V 22. kole sa do Leclerca pustil aj Hamilton, ale tento súboj prerušilo Ferrari, ktoré povolalo Charlesa do boxov. Monačan obul čerstvú sadu stredne tvrdých pneumatík.

Zastávky v boxoch

Piloti a ich tímy sa snažili vyhnúť tvrdým pneumatikám ako čert krížu. V 29. kole zastavil Cunoda a kolo po ňom prišiel k mechanikom Oscar Piastri, ktorý čelil hrozbe undercutu od Russella. Spolu s ním prišli do boxov aj Bearman, Alonso a Lawson. Všetci obuli softy.

V 31. kole zastavili Hamilton a Antonelli. V 32. kole nasledoval Norris, ktorý opäť nemal dokonalý pit stop za 3,8 sekundy. V 33. kole nasledoval k mechanikom Verstappen, ktorý bol ďaleko od záberov kamier na ceste za pohodovým víťazstvom. V 34. kole nám skompletizoval zastávky v boxoch Russell.

V tom čase si na trati skrížili zbrane Júki Cunoda a Oliver Bearman. Pilot Haasu to skúšal v šestnástej zákrute, ale japonský pretekár mierne zmenil stopu, Ollie musel strhnúť volant a dostal hodiny, vďaka čomu ho následne prekonal Hülkenberg.

Keďže Norris sa vytrápil na konci svojho stintu na mediumkách a mal pomalý pit stop, na trať sa vrátil za Leclercom. Chlapci si tak dali repete v súboji o druhé miesto. Norris zostal nalepený na Leclercovi a v 40. kole sa posťažoval, že jeho pneumatiky sú po smrti. Lando sa následne zo súboja stiahol a nechal si na Leclerca väčšiu medzeru.

Norrisov záverečný nápor

Všetko nasvedčovalo tomu, že nás čaká pokojný dojazd do cieľa, ale Norris schladil pneumatiky a pokúsil sa o ďalší útok na Leclerca. V 50. kole z celkových 56 opäť otvoril svoje zadné krídlo a modlil sa, aby to pneumatiky vydržali. V 51. kole to Norris poslal na vnútornú stranu do prvej zákruty. Leclerc si zachoval chladnú hlavu, pustil ho, pripravil si výjazd a v druhej zákrute bol opäť na druhom mieste.

V nájazde do dvanástej zákruty však už bol Lando dostatočne blízko a nemýlil sa. Norris tak získal pre seba druhé miesto a s ním aj nesmierne dôležité tri body. Tým sa súboje v bodovanej desiatke prakticky skončili.

Za pohodlným a nesmierne dôležitým víťazstvom si v Austine dokráčal Max Verstappen. Ten podal ďalší bezchybný a spoľahlivý výkon. V cieli s mľaskaním počítal, koľkože to zarobil bodov. V nedeľu získal na piateho Oscara Piastriho presne 15 bodov, čím stiahol svoju stratu na 40 bodov. Lando Norris skončil druhý, vďaka čomu získal na Piastriho 8 bodov.

V súčasnosti je teda poradie:

1. Piastri 346 bodov
2. Norris 332 bodov
3. Verstappen 306 bodov

Pre úplnosť pripomenieme, že Max Verstappen mal po Veľkej cene Holandska stratu 104 bodov na Piastriho, po Austine je to len 40 bodov. Norris po dnešku stráca na Piastriho 14 bodov.

Poďme k zvyšku poradia. Veľkú pochvalu si zaslúži aj Ferrari a hlavne Charles Leclerc, ktorý dostal svoje Ferrari na pódium, čo by po piatku povedal málokto. Smutný nemusí byť ani štvrtý v cieli Hamilton, ktorý mal v poslednom kole nejaký problém a Piastri ho takmer dostal. Oscar sa však napokon po bezfarebnom výkone musel uspokojiť s piatym miestom.

Bodovanú desiatku uzavreli: Russell, Cunoda, Hülkenberg, Bearman a Alonso.

Budúci týždeň nás čaká Veľká cena Mexika.

Preteky - VC USA 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo Red Bull
Max Verstappen
logo Ferrari
Charles Leclerc
PilotTímČasKoláGridNaj. koloBody
1.
Max Verstappen
Red Bull1:34:00,161561.1:37,99125
2.
Lando Norris
McLaren+7,959562.1:37,62018
3.
Charles Leclerc
Ferrari+15,373563.1:38,23115
4.
Lewis Hamilton
Ferrari+28,536565.1:38,36112
5.
Oscar Piastri
McLaren+29,678566.1:38,56410
6.
George Russell
Mercedes+33,456564.1:38,2248
7.
Júki Cunoda
Red Bull+52,7145613.1:38,8036
8.
Nico Hülkenberg
Stake+57,2495611.1:38,3724
9.
Oliver Bearman
Haas+64,722568.1:39,1192
10.
Fernando Alonso
Aston Martin+70,0015610.1:38,7891
11.
Liam Lawson
Racing Bulls+73,2095612.1:38,983
12.
Lance Stroll
Aston Martin+74,7785619.1:39,071
13.
Kimi Antonelli
Mercedes+75,746567.1:37,577
14.
Alex Albon
Williams+80,0005618.1:38,328
15.
Esteban Ocon
Haas+83,0435617.1:39,263
16.
Isack Hadjar
Racing Bulls+92,8075620.1:38,724
17.
Franco Colapinto
Alpine+1 kolo5515.1:39,173
18.
Gabriel Bortoleto
Stake+1 kolo5516.1:38,275
19.
Pierre Gasly
Alpine+1 kolo5514.1:39,270
-
Carlos Sainz
Williamsnedokončil89.1:40,327

Súvisiace články

Diskusia