Zásadový Sainz o strhávaní Norrisovej značky: Na mieste šéfa Red Bullu…


Keby Red Bull v Austine nedostal pokutu vo výške 50-tisíc eur za porušenie bezpečnostných pravidiel počas zahrievacieho kola, dodnes by sme zrejme nevedeli, ako sa Red Bull snaží robiť McLarenu napriek. Carlos Sainz priznal, že mu takéto počínanie červených býkov nie je veľmi pochuti a na mieste šéfa Red Bullu by zasiahol. Trvá totiž na tom, že má nejaké zásady.
Správne postavenie na štarte je veľmi dôležité. Lando Norris si pomáha značkou z lepiacej pásky, ktorú sa mu však Red Bull už dlhšie snaží z boxového múrika strhávať. McLaren proti tomu všemožne bojuje. Novinári z padoku tvrdia, že začal využívať odolnejšie pásky, pričom ďalšia značka je aj priamo pod páskou. Keď mechanik červených býkov strhne vrchnú vrstvu, vraj pod ňou objaví ďalšiu s odkazom: “Viac šťastia nabudúce!”
Je však takéto konanie Red Bullu športové a férové? V ankete po VC USA sa 65 percent našich čitateľov v tejto veci postavilo proti rakúskej stajni. V Mexiku sa k nim pridal aj Carlos Sainz s tým, že má svoje hodnoty.
Načítavam anketu...
“Ja mám šťastie, pretože v aute mám pekný referenčný bod, ktorý mi pomáha sa dobre zarovnať,” prezradil Carlos Sainz. “Predtým som však sedel aj v autách, ktoré takú možnosť nemali. Vtedy potrebujete na múre pásku, aby ste sa správne zarovnali na štartovom rošte.”
Strhávanie týchto značiek vonkoncom neschvaľuje. “Viem však, čo by som spravil s človekom, ktorý by sa o niečo také pokúsil, keby som bol šéfom Red Bullu. Toto je skrátka vec, ktorú Lando potrebuje, aby sa zarovnal v štartovom boxe. Niekto si povedal, že v tom je konkurenčná výhoda, ak mu ju strhne. Nebudem to ďalej rozoberať a nevytiahnete zo mňa titulok článku, ale poznám športové hodnoty a viem, čo by som robil, keby sa to týkalo môjho tímu.”
Čo vlastne využíva Sainz na to, aby sa správne postavil na rošt? “Referenčná línia je na mojej bočnici, kde sa zarovnávajú dva úchyty. Mám šťastie, že sú presne v jednej priamke so žltou čiarou [jej koncom], takže sa zarovnávam podľa toho a je to v podstate úplne presné. Nevidím v tom žiadnu konkurenčnú výhodu, ale základnú pretekársku vec, základnú férovosť v pretekoch.”
Španiel ako jeden zo šéfov Asociácie jazdcov veľkých cien GPDA chce túto tému otvoriť na brífingu v Katare. Je preto možné, že od budúcej sezóny budú značky jazdcov chránené aj pravidlami. Napokon je fér, ak majú všetci možnosť bez problémov sa postaviť na štart.
“Toto asi nepatrí na jazdecký brífing, pretože nič sa tým nezmení, ale možno to patrí skôr do Kataru, kde sa budeme baviť všeobecne o pravidlách a jazdeckých smerniciach. V tomto zmysle som sa vyjadroval dosť nahlas. Smernica nie je pravidlo, smernica vám môže pomôcť vyhodnotiť nejakú činnosť, ale je to smernica, nie je to pravidlo. Podľa týchto smerníc sa niekedy rozhodujú rôzne situácie na trati, čo mi príde trochu zaujímavé. Ako komisár by som veci takto neposudzoval,” doplnil.






