logo F1online.skF1online.sk

Podľa Stellu síce McLaren vylepšenia nemá, no VC USA ho upokojila

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:55

Helmut Marko v Austine oznámil správu, ktorá je hudbou pre uši každého fanúšika červených býkov. Aj keď je už monopost RB21 s Maxom Verstappenom na palube schopný vyhrávať a dokonca z posledných štyroch veľkých cien tri skutočne vyhral, Red Bull má ešte pripravený balíček vylepšení. Na druhej strane stratégia McLarenu vyzerá inak.

Oscar Piastri a Lando Norris si budú musieť vystačiť s tým, čo mali k dispozícii na posledných súťažných víkendoch. Továreň sa plne koncentruje na nasledujúcu sezónu a nezostali v nej už ani posledné nedojedené omrvinky z tohtoročného vývoja. Red Bull v tomto smere zaujal celkom iný postoj; šéf tímu Laurent Mekies aj po letnej prestávke avizoval, že jeho tím vývojovú vojnu nevzdá, aj keby v nej mal pokračovať sám.

“Keď sa bavíme o vylepšeniach, o nových komponentoch, do konca sezóny už žiadne neuvidíme,” potvrdil Andrea Stella v nedeľu večer po víťazstve Maxa Verstappena, ktorý sa vracia do hry rýchlosťou blesku.

McLaren pred letnou prestávkou nemal dôvod niečo vyvíjať. Veľké ceny vyhrával ako na bežiacom páse a nezdalo sa, že by ho niekto v tejto sezóne mohol ohroziť. Skutočnú hrozbu a jej význam si naplno uvedomil až po lete, keď už bolo neskoro reštartovať vývoj. Trvá totiž niekoľko mesiacov, kým sa nový komponent dostane z rysovacej dosky až na trať.

Andrea Stella však nevidí dôvod na paniku, Veľká cena USA ho skôr upokojila. “Pokiaľ sa bavíme o trende, dnešné preteky nás upokojili, pretože keby sme nemuseli bojovať s Charlesom, čo bol určite zaujímavý súboj, Lando by mal podľa mňa dostatočnú rýchlosť na víťazstvo.”

“Samozrejme, pozíciu by musel získať na trati, čo pri Maxovi nikdy nie je jednoduché. Navyše s jednozastávkovou stratégiou by sme z taktického hľadiska nedostali veľa šancí. Z pohľadu výkonnosti si však myslím, že sme sa utvrdili v tom, že naše tempo stačí na boje o víťazstvá,” odkázal šéf britskej stajne.

McLaren musel okrem toho zvládnuť nedeľu s hendikepom. Bez dát z devätnástich šprintových kôl musel byť pri nastavovaní monopostu mimoriadne opatrný. “Keďže sme v šprinte nejazdili, trochu sme sa ocitli v nevýhode z pohľadu nastavení. Retrospektívne už teraz vidíme, že v aute bolo viac výkonu, ktorý sme mohli využiť.”

Súvisiace články

Diskusia