logo F1online.skF1online.sk

Oba tímy hrali hlúpe hry, tvrdí Mekies. Red Bull sa vraj upokojí

Laurent Mekies
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:45

Tímy Formuly 1 sú veľmi vynaliezavé. Neplatí to však len pri vývoji monopostov, riešení problémov, nastavovaní áut či oprave porúch, ale aj pri psychologických a zákulisných hrách. Red Bull sa na posledných veľkých cenách zahrával napríklad s referenčnou páskou Landa Norrisa, no podľa šéfa tímu Laurenta Mekiesa sa to už vymklo spod kontroly.

Viaceré zahraničné zdroje informujú o tom, že austinský incident nebol ani zďaleka jediný. McLaren tak musel využiť svoju vynaliezavosť a vymyslieť Norrisovi takú značku na boxovom múriku, ktorú nebude možné tak ľahko strhnúť. Možno aj jeho novinky v tejto oblasti prispeli k tomu, že mechanik červených býkov zdržoval maršalov pri zatváraní brány a porušil tým pravidlá.

V rozhovore pre The Athletic sa šéf Red Bullu Laurent Mekies nechal počuť, že hry a intrigy medzi jeho tímom a McLarenom už zašli priďaleko. “Myslím, že je fér poznamenať, že takéto hlúpe hry už nejakú dobu hrajú oba tímy,” vyhlásil bez toho, aby uviedol nejaký príklad nie celkom športového konania papájového tímu.

“Na jednej strane by ste mohli povedať, že takéto veci sú súčasťou histórie F1, či už známej, alebo menej známej. Na druhej strane je však fér priznať, že sa to vymklo spod kontroly. Postaráme sa o to, aby to nabudúce nezašlo priďaleko,” uzatvára kauzu s McLarenom.

Znamená to, že mechanici Red Bullu sa už nebudú snažiť strhnúť Norrisovu pásku? Mekies mal odpovedať aj na túto otázku: “Som si istý, že to udržíme pod kontrolou.”

Počas mediálneho dňa v Mexiku sa rozoberalo aj to, prečo vôbec Lando Norris potrebuje takýto záchytný bod na boxovom múriku. Max Verstappen poznamenal, že sa predsa stačí pozrieť na žltú čiaru, ktorá označuje prednú časť štartového boxu, a zastaviť podľa nej.

Zatiaľ čo podľa Piastriho strhávať pásky na múre “je ich právo”, podľa niektorých pilotov to skutočne môže jazdcovi skomplikovať život. “Faktom je, že v tejto generácii monopostov je veľmi ťažké vidieť žltú čiaru,” podotkol Júki Cunoda.

Viditeľnosť je z každého kokpitu iná. Vplýva na ňu tvar bočníc, usporiadanie spätných zrkadiel či posed jazdca v kokpite. Podľa Ollieho Bearmana sa dokonca výhľad mení aj v priebehu sezóny a je oveľa horší ako v juniorských šampionátoch vrátane Formuly 2. Problémom je veľkosť súčasných áut. “Akonáhle sme na monoposte predstavili pár geometrických zmien, žltú čiaru vidím ešte horšie.”

Súvisiace články

Diskusia