logo F1online.skF1online.sk

V tréningu na VC USA rozdelil vedúce McLareny Hülkenberg, Leclerc a Sainz v problémoch

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 19:18

Úvodný a jediný tréning na Veľkú cenu USA patril Landovi Norrisovi a Oscarovi Piastrimu, ktorí sa až do posledných sekúnd držali na čele výsledkovej listiny. Napokon však celý padok prekvapil Nico Hülkenberg, ktorý sa posunul medzi nich na druhé miesto. Táto trojica môže byť s doterajším priebehom piatka spokojná, no viacerých pilotov trápili technické problémy.

Najrýchlejší čas napokon patrí Landovi Norrisovi. Pilot McLarenu bol na mäkkých pneumatikách, ktoré uvidíme v tretej časti šprintovej kvalifikácie, o viac ako dve desatiny rýchlejší od zvyšku sveta. Nico Hülkenberg mal prakticky rovnaký program jázd ako Norris s Piastrim, takže so svojím výsledným časom môže byť veľmi spokojný. Treba však skonštatovať, že nepoznáme množstvo paliva ani motorové režimy.

V úvode tréningu práve motorový režim rozhodoval o tom, kto bude najrýchlejším jazdcom na stredne tvrdých pneumatikách. Po vydarených kolách Red Bullu sa totiž do toho oprel Lewis Hamilton a prvú priečku obsadil s náskokom polovice sekundy. Ako však ukázala telemetria, na Maxa Verstappena získaval na rovinkách, a teda takmer určite jazdil s agresívnejšie nastaveným motorom.

Hamilton napokon obsadil ôsme miesto, zatiaľ čo Charles Leclerc sa ocitol až na chvoste. Pilot Ferrari nestihol odjazdiť riadnu kvalifikačnú simuláciu na mediumkách pre problémy s prevodovkou. V kokpite cítil olej a auto počas jazdy nechcelo preradiť na siedmy stupeň.

Za najlepšou trojkou skončil Fernando Alonso. Španiel pred víkendom avizoval, že šprintový formát môže jeho stajni vyhovovať vzhľadom na to, že inžinieri Aston Martinu dokážu rýchlo vyladiť nastavenia monopostu. Zatiaľ sa to napĺňa, hoci nie na Strollovej strane garáže.

Max Verstappen zajazdil piaty najlepší čas. Pre Red Bull bude tento víkend veľmi dôležitý, pretože okruh v Austine nie je taký špecifický ako predchádzajúce trate a lepšie preverí nastavenia monopostov. Počas priameho prenosu sme videli analýzu z dielne F1, že červení býci už majú najrýchlejší monopost zo všetkých. V USA sa ukáže, či je to skutočne tak. Júki Cunoda tento víkend dostal nové predné krídlo, s ktorým jeho kolega jazdil už v Singapure.

Čerstvý držiteľ nového viacročného kontraktu George Russell obsadil siedmu pozíciu pred spomínaným Lewisom Hamiltonom a Isackom Hadjarom. V úvode tréningu nás pobavil práve pretekový inžinier Isacka Hadjara, ktorý svojho zverenca upozorňoval na Bottasa na trati. Réžia nám ponúkla záber na fínskeho pretekára v garáži Mercedesu, ktorý veľavravne gestikuloval: Ja som tu, priatelia!

Prvú desiatku uzavrel Ollie Bearman pred Estebanom Oconom. Haas ako jediný tím v padoku si do Austinu priviezol veľké vylepšenie. Domáca stajňa verí, že nová podlaha jej otvorí možnosti pri nastavovaní monopostu.

Okrem Charlesa Leclerca dnes prenasledovali problémy s technikou aj Carlosa Sainza. Španiel bol nútený pred červenou vlajkou zamieriť do boxov pre problémy s prevodovkou. Esteban Ocon zas tvrdo prebrzdil a sťažoval sa na zaseknutý brzdový pedál, hoci z priameho prenosu sa zdalo, že v skutočnosti sa mu zasekol plynový pedál. V neposlednom rade pripomeňme “šmykľavý” plynový pedál Lewisa Hamiltona či agresívne narážanie na trať v podaní monopostu Maxa Verstappena.

O krátku červenú vlajku sa postaral Lance Stroll. Po prejazde cez obrubník za predposlednou zákrutou z jeho auta odletel kus karosérie, ktorú museli prísť vziať maršali.

Doplňme, že George Russell, Lewis Hamilton, Isack Hadjar, Liam Lawson, Kimi Antonelli, Carlos Sainz a Charles Leclerc nezajazdili svoje najrýchlejšie časy na mäkkých pneumatikách.

Šprintová kvalifikácia je na programe v piatok večer.

Súvisiace články

Diskusia